Mazda6 Sport 2.0 CD 120 TE és Sportkombi 2.0 CD 143 TE

2006. május 2. (kedd)
Habár ez a megjelenésén legkevésbé sem látszik, a ráncfelvarrás során 785 ponton módosították a Mazda6-ost. Vajon mennyivel sikerült a jót jobbá tenni? Hogy kiderítsük, mindkét dízelmotorral tesztre fogtuk a japán sikermodellt.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Mazda6 modellfrissítéséről az a vicc jut eszembe, amikor a feleség sugárzó örömmel érkezik haza, s örömmel újságolja a férjének: – Nézd, drágám, fodrásznál voltam! Mire a férfi: – Igen, és nem volt nyitva? Ami azt illeti, a Mazda mérnökeinek bizony temérdek álmatlan éjszakát okozhatott a 6-os megújítása, hiszen az autó korábban is tetszetős volt, műszaki szempontból magas színvonalat képviselt és a felszereltsége sem volt szegényes – rendszerint ezen a három ponton csiszolnak a megújítás során. Nem hiába gyártottak belőle a márka történetében rekordidőnek számító négy év és egy hónap alatt egymillió példányt…

Új vagy?

Ha csupán elsuhan mellettünk, az ifjabb Mazda6 azonosítása nemcsak a laikusoknak, hanem a hozzáértőknek is gondot okozhat. Hátulnézetből gyakorlatilag lehetetlen vállalkozás, ugyanis mindössze a lámpák keretét vették egy árnyalattal sötétebbre, továbbá a lökhárítónál egy vágással összekötötték a prizmákat. Elöl a sportosabb rajzolatú orrkötény a legszembetűnőbb változás, elkerülheti azonban a figyelmünket, hogy lecserélték a hűtőmaszkot és a fényszóróbetéteket is, a könnyűfém keréktárcsák pedig új stílust képviselnek. Aki ült már 6-osban, annak a pilótafülke sem okozhat meglepetést. A középkonzol kályhaezüst burkolatát elegánsabb, lakozott szürke panel váltotta fel, ehhez jobban illenek az audiorendszer fekete gombjai, s átrajzolták a műszerek alumíniumkeretét is. Ezenkívül puhábbra párnázták a könyöklőket és strapabíróbb kárpitozást alkalmaztak. Személy szerint üdvözöltem volna, ha a vékony, túlzsúfolt központi kijelző méretét megnövelik, de az ergonómia ettől eltekintve példaértékű. Négy felnőtt számára a helykínálat megfelelő, a kényelmi és biztonsági felszereltség már az alapmodellnél is kellően gazdag. Persze, ne feledkezzünk meg a zseniálisan egyszerű és nagyszerű Karakuri technikáról sem: a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámlák a csomagtérből, egyetlen kar meghúzásával síkba dönthetők. Amennyiben valaki ragaszkodik a szedán formához, a lépcsőshátú változat helyett mindenképpen érdemes kifizetnie az ötajtós 100 ezer forintos felárát. Szinte megtévesztésig hasonlítanak egymásra, ám utóbbinál a nagyobb rakodónyílásnak köszönhetően zavartalanul tölthetjük meg a csomagtartót, valamint a méretes tárgyak szállítása sem okozhat gondot. A további 150 ezer forinttal drágább kombinál az alacsony küszöb még kényelmesebbé teszi a pakolást, ledöntött ülésekkel pedig a befogadóképesség 50 literrel haladja meg a lejtőshátúét.

Alapból jó

A fiatalítás során továbbfejlesztették a Mazda6 kétféle teljesítményszinten kínált dízelmotorját. A változó geometriájú turbófeltöltő a jobb reakcióképességet, míg a munkaütemenként akár kilenc befecskendezést is végző közös nyomócsöves adagoló a kifinomult járáskultúrát és a gazdaságosságot szavatolja. A környezetkímélő működés érdekében mindkettőhöz alapáron jár a részecskeszűrő. Átlagos igényekre tökéletesen megfelel a 121 lóerős alapváltozat is, melynek legnagyobb forgatónyomatéka 10 Nm-rel nőtt. Alacsony fordulaton kicsit lassan reagál a gázadásra, de azért készségesen húz a négyhengeres, majd 1800/perc környékén belead apait-anyait. Hosszan pörgetve ugyan alábbhagy a motor lelkesedése, erre azonban ritkán van szükség, mert amúgy is könnyedén felvesszük a forgalom ritmusát és magabiztosan előzhetünk. Szerencsére a hatfokozatú manuális sebességváltó áttételezése jól eltalált, a rövid úton kapcsolható kar megvezetése precíz. Megszokást igényel viszont a kuplung. Az előző 6-osoknál nem volt ilyen jellegű tapasztalatom, de most mindkét tesztautónál hirtelen zárt a tengelykapcsoló, ezért elindulásnál óvatosan kellett felengedni a pedált. A fékrendszer ugyancsak harapósnak bizonyult: a középső pedál finom érintésére is azonnali módon és határozottan lassít a kocsi, érzéssel kell adagolni a fékerőt. Precíz és érzékletes kormányzásának, valamint az áthangolt futóműnek köszönhetően a 6-ost kimondottan élvezetes végigkergetni egy hegyi szerpentinen. Korszerű felfüggesztéseivel remekül fogja az utat, nem érezni a dízelek orrnehézségét, az autó orra csak forszírozott tempónál kezd lesodródni az ívről. Igaz, rossz minőségű aszfalton a rugózás kissé feszes.

Köpcösebb dízel

A nagy teljesítményű, 143 lóerőt és 360 Nm-t mozgósító dízellel érezhetően fürgébb a Mazda6, szinte bármilyen sebességről élénken gyorsít az autó, s autópályán a 160-170 km/óra kényelmes utazósebességnek számít. Azonos karosszériaváltozat esetén a százas sprinten 1,1 másodperc az előnye, míg a csúcssebesség tekintetében 11 km/órával szárnyalja túl a másikat. Karakterisztikájuk hasonló, ez mégis előnyösebb választás a kombihoz, mivel a rugalmasság teljes terhelés mellett is meggyőző. Mindkét gázolajasról elmondható, hogy kulturáltan végzi a dolgát, a javított zajcsillapításnak (is) köszönhetően hangjuk soha nem tolakodó, rezgésektől mentesen járnak, az átlagfogyasztás és a hatótávolság pedig egyaránt megelégedésünkre szolgált.

Árkalkuláció

Az 1,8 literes, 120 lóerős benzinmotorral és CE felszereltséggel ötmillió forint az új Mazda6 szedán indulóára. Ennél 400 ezer forinttal többet kérnek a puhányabb dízelért. A potensebb motor csak a középső, TE specifikációtól választható, így az árcédulán már 6,1 millió forint szerepel. Azonos felszereltség mellett a két gázolajas között 350 ezer forint a különbség. TZZS Fotó: Hilbert Péter

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mazda6 Sport 2.0 CD 120 TE és Sportkombi 2.0 CD 143 TE

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
19 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?