Kisnemes

2003. június 17. (kedd) Szabó Attila - Szabó Róbert Fotó: Hilbert Péter
Idei 2. lapszámunkban írtunk először a noaleiek nagyszériás naked bike-járól, amely - mint azt a teszt is igazolta - méltán kelti fel a motorostársadalom érdeklődését: vajon milyen és mit tud a 200 darabos exkluzivitással büszkélkedő Tuono R "népi" változata?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A lényegesen kevesebb drága alapanyagból építkező és ezáltal emészthető vételárú Fighter megalkotása logikus lépés volt. Az Aprilia illetékesei felismerték, hogy a szinte pillanatok alatt elkapkodott Tuono R készlet és a sportos túragépek ezen szegmensének hallatlan népszerűsége egy új modellért kiált - a hozzávalók pedig ott sorakoztak a gyár raktárpolcain. A Tuono - ahogy további három márkatársa - a "Jolly Joker" V2-es 1000 cm3-es, 60 fokos hengerszögű, nyolcszelepes erőművet kapta, félcsupasz testén pedig jól azonosítható az RSV Mille superbike testvér közeli rokonsága. Igen, még a fejidom ívelése és a háromlencsés fényszóró is olyan, mint a sportgépé, a skarlátbetűként virító kipufogóvégdobról már nem is beszélve.

Szélmalom

A Tuono küldetése azonban lényegesen eltér a sportfivérétől, ennek megfelelően az RSV Mille gyomrában 130 lóerős V2-es karakterisztikáját némiképp lágyították (-4 lóerő), kormányszarva pedig jóval magasabb és szélesebb. A vezetési pozíció hallatlanul kényelmes, szinte mértékadónak is nevezhető, a kb. 120 km/órás tempóig zavartalan összkép azonban homályossá válik a gyenge szélvédelem miatt. A parányi fejidom nem tud mit kezdeni az ülés-kormány-lábtartó háromszög által kikényszerített egyenes tartású testhelyzettel, így a menetszél az említett sebességhatár felett már keményen tolja a fejünket és a vállunkat - szükségmegoldást a kényelmetlen, de hatásos behasalás jelenthet, a tempó csökkentése semmiképp... A kitűnő gázreakciójú masinával élvezet a motorozás, amit a remek futómű (Showa) és a hatásos első fék (Brembo) is hathatósan támogat. A hatfokozatú sebességváltó pontosan, ám kissé akadósan kapcsolható, aminek az üresjárat keresésekor isszuk meg a levét - rögtön hozzátéve, hogy elképzelhető, hogy csupán a tesztmotor kuplungbeállítása okozta a jelenséget, s szó sincs típushibáról.

Magányos utazó

Kényelmes motorkerékpárról lévén szó természetesen fontos, hogy az utas is elviselhetőnek találja a nyeregben végigült kilométereket. Nos, filigrán hölgy vagy kamasz srác esetében még csak-csak rendben a dolog, átlagos testalkatú és kb. 60 kilós testsúlynál nehezebb társunkat azonban jobb, ha otthon hagyjuk. Egyrészt mert a spártai ülőlapon és a magas lábtartókon csupán "pipiskedve" tud helyet foglalni, másrészt pedig azért, mert az eleve magas súlypontú gép utassal már jóval nehezebben lesz kontrollálható - városi forgalomban araszolva például kifejezetten munkás vezetést kíván. A Tuono motorosa tehát magányos utazó, a trendi gép azonban cseppet sem árva a kategóriában. A naked bike-ok osztályában szinte valamennyi nagy gyár kínál ilyen portékát, az Aprilia rögtön egy figyelemre méltó individualistát.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kisnemes

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
4 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?