Meglehet, hogy a dízel (22,97%) és a hibrid (18,81%) az igazi éhezőművész, az Auris modellmixben mégis a benzinesek (58,22%) dominálnak a hazai piacon. Nincs mit csodálkozni ezen, hiszen ez a legracionálisabb választás: az 1.33 Dual VVT-i (99 LE/128 Nm) motorral és Start alapfelszereltséggel már 3 990 000 forinttól hazavihető az Auris, míg az eggyel magasabb Live szinttől választható 1.6 Valvematic 4 890 000 forintba kerül. A tesztautót azonban fokozatmentes automata váltóval konfigurálták, ami csak a következő Active specifikációval, s elgondolkodtató 5 740 000 forinttól érhető el.

Személy szerint a CVT-t kizárólag akkor ajánlanám, ha valaki hidegrázást kap a kuplungozás és a váltás terhétől. Amint a komótosnál picit tempósabban haladnánk és mélyebbre nyomjuk a gázpedált, jellegéből adódóan a fokozatmentes egység „fellövi” a csúcsteljesítmény közelébe a fordulatszámot és ott túráztatja a motort. Van ugyan hét előre programozott „virtuális” fokozat, s ezek között a kormány mögötti billentyűkkel ugrálhatunk, de ennek szinte semmi jelentősége, a váltási érzet egyenlő a nullával. Az 1,6-ost pedig nyüstölni is kell a lendületes haladáshoz: 132 lóerőjét 6400-nál, 160 Nm-es nyomatékát pedig 4400/percnél, magyarul viszonylag magasan adja le. A változó szelepvezérlés és -kiemelés, illetve változó szívócsőhosszúság dacára alul nyomatékszegény és csak 3000-től kezd élni.

A CVT felára 450 ezer forint A CVT felára 450 ezer forint

Mi több, a már eleinte sem csendes benzinesnek terhelésre és főleg kihúzatva kellemetlenül harsány a hangja, mintha Koppány sportkipufogót hegesztettek volna az Auris alá – nem vagyok biztos benne, hogy a Toyota vásárlóközönsége ezt díjazni fogja. Ráadásul a menetteljesítményeket is tompítja a CVT: a 11,1-es gyorsulás 1,1 másodperccel, míg a 190-es csúcssebesség 10 km/órával gyengébb a kézi váltósénál. Mellette szólhatna, hogy gyári adatok szerint két decivel csökkenti a fogyasztást, de 5,7 helyett nálunk 8,5 litert gurított le a torkán…

A poggyásztér egyszerűen bővíthető, a 60/40 osztású támlák szépen síkba dőlnek A poggyásztér egyszerűen bővíthető, a 60/40 osztású támlák szépen síkba dőlnek

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!