A 2010-ben bemutatott Nissan Micra a múlt év végén egy alapos modellfrissítésen esett át, az utódra még várnunk kell pár esztendőt. Addig is az épp aktuális családi megjelenéshez igazították a városi autót, de immár nem a kis gömböc jelző illik rá, hanem a kis aranyos. Minimálisan hosszabb az orr, hátul pedig a csomagtérfedél peremére helyezett műanyag betéttel tették nagyobbá a lökhárító megjelenését.

A fekete középkonzol a nagy újdonság belül, minden más a frissítés előtt is megvolt A fekete középkonzol a nagy újdonság belül, minden más a frissítés előtt is megvolt

Dilemma. Dekoráció vagy hasznos tételek?

Egészen jól kiemeli az autó vonalait a zöldeskék metálfény (110 000 Ft), amelyet tovább fokoz a külső krómcsomag (120 000 Ft). Ez utóbbi mindössze könnyen sérülő (tehát annak létét megkérdőjelező) oldalsó díszléceket, tükörház- és kilincsborítást jelent. Értelmesebben is el lehet költeni ezt a pénzt, például vehetünk kiterjesztett garanciát, 4 év/100 000 km (40 400 Ft), vagy 5 év/150 000 km (94 300 Ft) időtartamra, vagy ha egy kicsit még hozzáteszünk, akkor ott az Auto AC csomag (150 000 Ft). Ez a nevét adó digitális légkondicionáló mellett fényes fekete középkonzolt, azon belül kerek szellőzésvezérlést ad, kiegészítve esőérzékelős ablaktörlővel és automatikus fényszórókapcsolással. Igazság szerint kell is az ezüstös keretbe foglalt fekete középső rész ahhoz, hogy ne legyen unalmas a belső hangulat, hiszen a szürke különböző árnyalatain kívül nem nagyon látunk mást. Választhatunk ugyan belső krómcsomagot (45 000 Ft), ahogy az a tesztautóban is látható, de ezért három gyűrűt és egy csomagtér-peremvédőt kapunk, ami nem túl jó ár/érték arány, hiszen alig látjuk azt, mire költöttük a pénzt. Nem változtatjuk állandóan a légbefúvók irányát, a CVT-váltó okán nem kell törődni a kapcsolásokkal sem, a peremvédő ugyan hasznos, de kiváltható például egy pokróccal, ha nagyon sokat pakolunk hátra.

Rengeteg a tárolóhely elöl, az utas lábterében lévő elektromos csatlakozóval vigyázni kell helyezkedéskor, nehogy sérüljön az ide dugott kábel Rengeteg a tárolóhely elöl, az utas lábterében lévő elektromos csatlakozóval vigyázni kell helyezkedéskor, nehogy sérüljön az ide dugott kábel

Erre nem vagyunk nagyon rászorulva, hiszen a Micra továbbra is a nyitott és zárt tárolóhelyek garmadáját nyújtja – az elöl utazóknak. Rögtön két kesztyűtartó is van, a kettő között meg egy polcot is találunk, az előválasztó kar előtt két pohártartó, a kézifékkar mellett pedig több apró rekesz áll készenlétben. Az ajtókon a klasszikus zsebeket találjuk, elöl a palackok számára öblösebb résszel. Az első utas lábterébe helyezett elektromos csatlakozással azonban vigyázni kell, nehogy sérüljön a kábel.

Az 1,2 literes, 80 lóerős háromhengeres egészen kulturáltan dolgozik, konstrukciójának sajátos hangját kellemes dörmögéssé csökkentették. Megvan az a tulajdonsága, hogy nem emeli fel a hangját a fordulatszám növelésével sem, igaz, a fokozatmentes automatikus váltó mellett nagyon kíméletlen gázpedálkezelés kell ahhoz, hogy ilyet érjünk el. Jól illik az alapvetően városi használatra belőtt autóhoz. Dugóban araszolás, emelkedőn elindulás? A CVT-váltós Micra vezetőjének ez nem jelent gondot, ahogy a parkolóhelyre való be- és kiállásnál is könnyű dolga van. Országúton még elfogadható teljesítményt nyújt, az előzéseket jó alaposan meg kell fontolni, autópályán pedig már érezhetően a komfortzónáján kívül mozog. A nagyon könnyű kormányzás
ilyenkor már teljesen érzéketlen, s egy kisebb emelkedő is komoly akadálynak tűnik.

Átlagos oldaltartásúak az ülések Átlagos oldaltartásúak az ülések

A Micra 1.2 CVT 3 319 000 Ft-os indulóára jónak számít. Azonban érdemes befizetni a 300 000 Ft-tal drágább Acenta szintre, az osztott hátsó ülés (dönthető a támla, majd az egész ülés előrebuktatható), a tempomat, az állítható magasságú vezetőülés és a három hátsó fejtámla megér ennyit.

Városban remekül manőverezhető a kis Micra, autópályán már ereje végén jár Városban remekül manőverezhető a kis Micra, autópályán már ereje végén jár

TETSZETT
– fokozatmentes váltó
– előrebillenthető hátsó ülések
– rengeteg tárolóhely elöl

NEM TETSZETT
– sprőd rugózás
– érzéketlen kormányzás
– extrák csak csomagban

ÖSSZEGZÉS
Mivel a vetélytársaktól kikoptak az olcsó automata váltós kisautók, a CVT-váltós Micra nyertes pozícióban van. Városban nagyon elemében van a kis Nissan, de minél messzebb jut onnan, annál inkább kezd elérni határaihoz.

Nissan Micra 1.2 CVT
Összlökettérfogat: 1198 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 59 kW (80 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 110 Nm 4000/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 3825/1665/1520 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1450/1455 mm
Fordulókör: 9,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1020/405 kg
Csomagtér: 265/1132 l
Üzemanyagtank: 41 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,5 s
Max. sebesség: 161 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/4,6/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
A modell alapára: 2 699 00 Ft (80 LE, kézi váltó, Visia)
A tesztelt verzió ára: 3 319 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!