Tudom, elsőre furcsán hangzik, hogy miért vagyok oda egy 2,0 literes, 120 lóerős benzinesért, de ez van. Nincs három henger, nincs turbófeltöltő, vagy kompresszor. Van viszont magas sűrítési arányú Skyactive technológia, súlycsökkentés és a nagy lökettérfogat/„szerény” teljesítmény nyújtotta megbízhatóság.

Formailag rendben van, de tapintás és anyagharmónia terén azért akadnak kifogásolni valók Formailag rendben van, de tapintás és anyagharmónia terén azért akadnak kifogásolni valók

Forintos kérdések, főszerepben a G120-as

Az 1,5-ös, 100 lóerős belépőmodell (Emotion) 4,3 milliót kóstál, a többi aggregát azonban csak e szint felett érhető el. Itt található a G120-as (5 299 900 Ft) is, mely Challenge csomag esetén 300 ezerrel drágább a 100 lóerősnél. A 210 Nm-es nyomaték 4000-es fordulatszámtól aknázható ki maradéktalanul, azonban jelentős része már közvetlenül az elindulás után hadra fogható. Csendesen teszi a dolgát, a jól áttételezett váltóval, kényelmes stílusban suhanva 60-nál felvillan a váltósegéd, hogy kapcsolhatjuk a hatodikat. A legszebb az egészben, hogy elbírja, ilyenkor sem akar lefulladni, nem bántóan erőtlen, persze komolyabb gyorsításnál vissza kell váltani. Utóbbi pedig nem kihívás, a precíz váltóval öröm dolgozni, a kormányzás közvetlen, a futómű pedig támogatja a sportos habitusú sofőrök munkáját. 130 km/óránál hatodik fokozatban kb. 2700-as fordulaton dolgozik a benzinmotor. Parkolásnál legyünk fokozottan körültekintőek, ugyanis a hátralátás csapnivaló, badarság parkolóradar nélkül megrendelni a 3-ast.

Átlagos a hely, hiányzik a szellőzőrostély. Kényelemorientált: hosszú ülőlap, tisztességes deréktámasz Átlagos a hely, hiányzik a szellőzőrostély. Kényelemorientált: hosszú ülőlap, tisztességes deréktámasz

Letisztult belső, de itt van az a csak…

A műszerfal kialakítása tükrözi a japánok minimalista stílusát, a piacon lévő modellek közül talán az aktuális Seat Leonéra hasonlít leginkább. A belső műanyagok között valahogy nem sikerült megtalálni a harmóniát, túl sok különféle felületű, mintájú darabot építettek be, ráadásul ezek zöme igen rideg. A tesztautóban lévő műszeregység (létezik másik konfigurációban is), nem túl mutatós. A középre helyezett, kerek analóg sebességmérő bal oldalához csatolt digitális fordulatszámmérő nehezen leolvasható, és a grafikája sem szép.

A pult tetejére biggyesztett érintőképernyős multimédiás monitor menet közben csak az ülések közé integrált forgó-billenő-nyomó kapcsolóval kezelhető. A hazai NNG iGO szoftvermotorú navigáció beállítása logikus, adatbázisa részletes, egyedül a magyar hangú utasításokon finomíthatnának. Dicséretes, hogy a navihoz három éven keresztül díjmentesen, évenként két frissítést is kínálnak. Bosszantó, hogy a rádióállomások listájának lekérésekor minden alkalommal 2-3 másodperc kell a rendszernek, amíg betölt. Apróság, de idegesítő, hogy amikor elhagyjuk az autót, a világítást manuálisan kell lekapcsolni.

Egy közel 4,5 méter hosszú autó esetében a 364 liter nem túl nagy Egy közel 4,5 méter hosszú autó esetében a 364 liter nem túl nagy

Az első ajtózsebek palack formájúak, ide sok mindent nem tudunk elhelyezni. A könyöklő fix, alatta találni a médiacsatlakozókat, kártyaolvasót, USB-bemenetből például kettő is van. A második sor mérete átlagos, a 2700 mm-es tengelytávot figyelembe véve nem valami nagy a hely, állítható szellőzőrostély továbbra sem jutott az utasoknak. A raktér sem gigászi (364 l), a küszöb kissé magas, de legalább az osztva dönthető támlák lehajtása után sík teret kapunk. Baráti a Mazda karosszéria felárpolitikája, azonos motor és felszereltség esetén ugyanannyiba kerül a Sport, mint a Sedan (419 l) kivitel.

Nagyon mutatós darab a Mazda3-as, sokak szerint Alfa Romeo-stílusú a 3-as fara Nagyon mutatós darab a Mazda3-as, sokak szerint Alfa Romeo-stílusú a 3-as fara

TETSZETT
– külső design
– precíz irányíthatóság
– nyomatékos és takarékos motor

NEM TETSZETT
– vegyes anyagminőség
– nincs pótkerék
– gyenge körkilátás

ÖSSZEGZÉS
A Mazda3-as sikeresen másolja a nagyobb 6-os főbb stílusjegyeit, design szempontjából telitalálat. A kabinban azonban már csökken a lelkesedés: vegyes minőségű anyagok, a férőhely átlagos, ahogy a raktér mérete is.

Mazda3 Sport G120
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 210 Nm 4000/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4460/1795/1465 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1555/1560 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1280/535 kg
Csomagtér: 364/1250 l
Üzemanyagtank: 51 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,3/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 4 399 900 Ft (G100, Emotion)
A tesztelt típus ára: 5 299 900 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!