Csak semmi pánik!

2012. június 26. (kedd) Lővei Gergely

Nem túl hektikus a kis dízellel felszerelt Hyundai i40-es, de pont ez a jó benne.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A fényszóróba épített LED-füzér kanyarintása kétségbeesett tekintetet kölcsönöz a Hyundai i40-esnek, pedig semmi ok az aggodalomra. Nem kell szégyenkeznie az autónak, feltéve, hogy négyajtós kupéként és nem négyajtós limuzinként gondolunk rá.

A cikk a hirdetés után folytatódik

  Jó a minőségérzet, és Comfort szinten otthonos a színvilág is Jó a minőségérzet, és Comfort szinten otthonos a színvilág is
Az ajtónyílások alacsonyak, a fejtér hátul éppen megfelelő nekem (190 cm magas vagyok), de a csomagtér is furcsa. Az 503 literes méret megfelelő, de a formája hosszú és lapos – a fékezésnél előrecsúszó dolgokat még én se érem el hátulról, a lábam összepiszkolása nélkül.

Nem alulmotorizált a maratonfutó

A gyengébbik, 115 lóerős dízelmotor illik a Comfort felszereltséghez tartozó belsőhöz: eleganciát sugall a fekete-bézs műszerfal, és a motor is partner a kényelmes autózáshoz. Nyomatékmaximuma 260 Nm, amit 1250-2750-es főtengelyfordulaton tud, nem csak elméletileg, gyakorlatilag is nagyon kevés váltással tudunk haladni, miközben a kulturált erőforrás hangját is alig halljuk. Taposni már csak azért se érdemes, mert 4000-es főtengelyfordulat felett csak a hangja jön meg. Mintha egy régi, nyomatékra hangolt szívómotor lenne a motorháztető alatt, nem egy modern turbódízel.

  Nagyon hosszú a csomagtér, a teherbírás viszont dicséretes Nagyon hosszú a csomagtér, a teherbírás viszont dicséretes

Az alap, 1,6-os benzinmotorhoz képest félmillió forintos pluszt kell fizetni a legolcsóbb dízelért, ez már csak azért is meggondolandó, mert azzal szemben nagyon nyomatékos motort kapunk, amellyel egy tankolással könnyedén elautózunk akár ezer kilométert is.

  Jól néz ki a lépcsőshátú i40-es, de a szépség miatt meg kell szenvedni minden beszállásnál Jól néz ki a lépcsőshátú i40-es, de a szépség miatt meg kell szenvedni minden beszállásnál

Tetszett
nyomatékos és kulturált motor
kényelmes rugózás
hosszú garancia

Nem tetszett
csomagtér formája
alacsony ajtónyílások

Összegzés
A kupés formából adódó hátrányokat leszámítva limuzinként is dicséretes autó az i40-es. Általános minősége megnyerő, presztízse egyre emelkedik. A gyengébbik dízellel nem egy rakéta, de legalább nyugtató a vezetése és a hatótáv is rendben van.

Hyundai i40 1.7 CRDi LP
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1250-2750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4740/1815/1470 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1473/607 kg
Csomagtér: 503 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,2/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 122 g/km
A modell alapára (1.6 GDi Life): 5 990 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 490 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Csak semmi pánik!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
15 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?