Ez aztán jó kis spórolós, takarékbajnok autó lesz – mondtam magamban, amikor átvettem a tesztautó kulcsát. Az 1,4-es dízel azonban 5,7 litert fogyasztott a tesztprogram során, ami természetesen jó érték, de két decivel felülmúlja az 1,6-osét.

Mondhatnánk, hogy ez meglepetés, ám a differencia a két autó markánsan különböző motorkarakterisztikájában rejlik: míg az 1,6-os vígan dolgozik alacsony fordulaton, addig a 90 lóerős egység 1600-as fordulat alatt nagyon kellemetlenül érzi magát, egy-egy besoroláshoz vagy autópályára való felhajtáshoz pedig 3000-ig kell pörgetni, hogy haladjunk (gyorsulása 13,9 szekundum, végsebessége 170 km/óra). A hatfokozatú manuális váltóval ellátott modellnek egyébként a gyári adatai is alátámasztják a saját tapasztalatot: az 1,6-os 4,3 literes vegyes fogyasztásával szemben az 1,4-esnek 4,4 litert ad meg a Kia. Vagyis a kisebb teljesítmény ezúttal nem jelent alacsonyabb fogyasztást, csupán szerényebb dinamikát és valamivel nagyobb motorzajt (pl. autópályán.)

Túl sok gomb került a kormányra Túl sok gomb került a kormányra

Ettől függetlenül nem mondanám elvetendőnek ezt a verziót sem, mert aki megbékél a viszonylag magasan ébredő, 220 Nm-es nyomatékkal és a lassabb gázreakciókkal, kereken 200 ezer forintot spórolhat ezzel a motorral (4 754 000 Ft). Ha viszont úgy vesszük, hogy egy teljes értékű, komfortos, kellően dinamikus családi kombit szeretnénk, az ötmilliós árkategóriában a 200 ezres különbség miatt nálam egyértelműen az erősebb modell felé billen a mérleg nyelve.

Csak 1800-as fordulattól kap életre az 1,4-es dízelmotor Csak 1800-as fordulattól kap életre az 1,4-es dízelmotor

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!