Komódszállítás, netán egy 2,5 méter hosszú létrát vagy az egyhetes családi nyaralás holmiját kell berámolni? Nem probléma, a Clio Grandtour ügyes fuvaros módjára rugalmasan alkalmazkodik a tulaj és az aktuális rakomány igényeihez. Fellépése ráadásul kifejezetten bájos, formája arányos, ezzel a 90 lovas Energy dízellel pedig nyerő kombinációt alkot.

A vidám hangulat nem teljes, a műanyag betétes kormánykarima például csúszik, a csillogó középkonzol pedig könnyen koszolódik A vidám hangulat nem teljes, a műanyag betétes kormánykarima például csúszik, a csillogó középkonzol pedig könnyen koszolódik

Hátsó gondolatok: Grandtour-praktikák

A kombi raktere a padlólap alatti rekesszel (85 l) együtt 443 liter, az osztva dönthető ülések lehajtása után pedig közel 1,4 m3-es teret nyerünk. A hátsó küszöb alacsony, csupán 604 mm, így a nehéz tárgyak beemelése nem ördöngösség. A csomagtérpadló használaton kívül a hátsó támlákhoz rögzíthető, a roló és a térelválasztó háló pedig a padlóba süllyeszthető. A jobb első ülés lapjára hajtható, utóbbi révén akár 2480 mm hosszú tárgyak is gond nélkül szállíthatók a kabinban. A csomagtérroló vászna olcsó, sprőd anyagból készült, ráadásul nehézkes a behúzása, könnyen kiugorhat a helyéről. A kabin négy felnőttnek rövid távon megfelel, hátul három személy azonban már szűkösen kuporog, a szélesség csekély. Az utasoldali ülés fejtámlája nem állítható, ez különösen a támla lehajtásakor zavaró.

A kabin designja fiatalos, formák és színek játéka az egész, kár, hogy egyes műanyagok kemények, kifejezetten könnyen karcolódnak, és találni egy-két átgondolatlan részletmegoldást. A sebességszabályozó és -korlátozó gombjait a kézifékkar mellé helyezték, a középső szellőzőrostélyok pedig nem állíthatók vízszintesnél lejjebb. Függönylégzsák nincs, a feláras pótkerék pedig egy számmal kisebb, mint az autón lévők (16″). A navigátor az Expression szinttől széria, az R-Link navigációs és multimédiás fejegység felára 120 000 forint – a GT-változatban alap. Az R-Linkhez igényesebb hangrendszer (4×20 helyett 4×35 W) és számos letölthető webes alkalmazás is dukál. Az egyik legmókásabb az R-Sound Effect alkalmazás, melynek segítségével beállíthatjuk annak a járműnek a motorhangját, amelyiket a kocsi hangszóróin keresztül hallani szeretnénk. Az R-Sound Effect figyeli a gázpedál állását és a fordulatszám függvényében élethűen adja vissza mondjuk a V6-os Clio duruzsolását.

Lehetne nagyobb is a hely a második sorban Lehetne nagyobb is a hely a második sorban

Nem aprózzák el a Clio Grandtour prospektusában a dolgokat, ott ugyanis azt állítják, hogy „Az új Energy dCi 90 egyszerűen a legjobb a dízelmotorok között!” – és ebben van igazság. A kis lökettérfogatú, nyolcszelepes gázolajos 90 lóerő és 220 Nm leadására képes, utóbbit pedig nemcsak papíron, hanem a valóságban is 1750-es percenkénti fordulatszámtól biztosítja. Hangja visszafogott, lefulladási hajlam nem jellemzi, ereje még teljes terhelés esetén is megfelelő, ráadásul nem egy iszákos darab. A mért 4,7 l/100 km-es tesztátlag baráti, pláne az állandó klímahasználat tükrében.

2,5 méter hosszú tárgyak is elhelyezhetők az utastérben 2,5 méter hosszú tárgyak is elhelyezhetők az utastérben

A városi fogyasztást start-stop rendszer mérsékli, míg lakott területen kívül az aktív hűtőlamella-rendszer optimalizálja a légellenállást. A hűtőmaszk spalettái csak akkor nyitnak ki, amikor a motornak tényleges hűtésre van szüksége. Az ötgangos váltó átlagos darab, talán egyedül a hátramenet kapcsolása karcos kissé, az áttételezése megfelelő – 100 km/óránál 2000, 130-nál 2600-as fordulatszámmal kell számolni. A futómű kellő biztonsági tartalékokkal rendelkezik, a Clio Grandtour tisztességesen fordul és a rugózása is korrekt. A kombi Clio klíma nélküli alapverziója (1.2 16V, 75 LE) már 3,19 milliótól elvihető, ha azonban a 90 lovas dízel a cél, akkor legalább 4,51 milliót kell a kasszában hagyni. A dízel-automata pártiaknak jó hír, hogy 410 000 forintért dupla tengelykacsolós EDC-váltó is rendelhető.

A kombi kivitel felára 200 000 forint – ennyit megér a nagyobb raktér és a jobb variálhatóság A kombi kivitel felára 200 000 forint – ennyit megér a nagyobb raktér és a jobb variálhatóság

TETSZETT
– megnyerő forma
– variálhatóság
– R-Link rendszer
– 5 év/100 000 km garancia

NEM TETSZETT
– karcolódó belső műanyagok
– fix utasoldali fejtámla
– függönylégzsák hiánya

ÖSSZEGZÉS
Pofás jószág a Clio Grandtour, ráadásul a divatozás oltárán nem szenved csorbát a praktikum sem. A raktér kellően öblös, a padlóbetét tetszés szerint variálható, a jobb első ülés is dönthető, a térelválasztó háló pedig gyorsan rögzíthető.

Renault Clio Grandtour Energy 1.5 dCi
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Maximális teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4000/perc
Maximális forgatónyomaték: 220 Nm 1750/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4267/1732/1445 mm
Tengelytáv: 2589 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1506/1506 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1121/515 kg
Csomagtér: 443/1380 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
Maximális sebesség: 178 km/h
Város/országút/vegyes: 4,1/3,3/3,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 4,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 93 g/km
A modell alapára: 3 190 000 Ft (1.2 16V Authentique)
A tesztelt verzió ára: 4 510 000 Ft (Expression)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!