A Land Rover szerencsére maradt a klasszikus formavilágnál, a Discovery 4-es már-már rusztikus, téglatestszerű formája üde színfolt a gömbölyded óriás-SUV-k világában. A kabinban hasonló kép fogad: szögletes pult, a kapcsolók a rendelkezésre álló felülethez képest aprók, de van sok rekesz, tágas a könyöklő, fotelszerűek az ülések, no és korrekt a térkínálat.

Az első ülések végtelenül kényelmesek, megnyugtató érzés ezekben helyet foglalni, középre nemcsak egy egyszerű könyöklő jutott, hanem állítható karfák is! A könyöklő alatt egyébként iPhone dokkoló, egy szinttel lejjebb pedig hűthető rekesz található.

Karfás fotelek elöl, kényelmes, akár egy nappaliban! Hátul megemelték a plafont, hogy tisztességesen elférjen az utasok feje. Minden sornak panorámatető dukál, ettől a kabin fényárban úszik Karfás fotelek elöl, kényelmes, akár egy nappaliban! Hátul megemelték a plafont, hogy tisztességesen elférjen az utasok feje. Minden sornak panorámatető dukál, ettől a kabin fényárban úszik

A Discovery 4-esben egyszerre akár heten is utazhatnak, és ez nem afféle marketingfogás. A középső sorban átlagos termetű sofőr mögött megfelelő, magasabb esetén csak átlagos a térdhely. Persze ennek megvan az oka, ugyanis így tudtak a hátsó, felnőtt utasoknak is korrekt méretű férőhelyet kialakítani. Azonban az oda vezető út eléggé göröngyös.

Macera: átrendezés, kétrészes raktérajtó

Első lépésként a nem éppen pillekönnyű, nehezen elérhető kalaptartót kell kiszerelni, a második sor üléseit előrebillenteni, majd innen lehet oldani a támlák padlóban lévő reteszelőkarjait. Miután felhajtottuk a támlákat, egy külön karral pattinthatók ki az ülőlapok, végül a fejtámlákat kell a helyükre igazítani – hát nem egy Karakuri rendszer, annyi szent! Szállításkor a második sor a padlósíkban tüntethető el, de ez is kemény munka, ajánlott a kezelési kézikönyvet bogarászni előtte.

Bonyolult a hátsó üléseket elővarázsolni, a raktér ilyenkor 280 l-es, ledöntve azonban több mint 2,5 m3-re bővíthető Bonyolult a hátsó üléseket elővarázsolni, a raktér ilyenkor 280 l-es, ledöntve azonban több mint 2,5 m3-re bővíthető

A gigászi raktér 280 és 2558 liter között alakítható, kár, hogy a gyors átrendezhetőség nem a típus erőssége. Ügyes húzás, hogy a használaton kívüli kalaptartót méretpontos mélyedés várja a középső üléssor mögött. A kétrészes raktérajtó melléfogás: a hátsó szélvédő felfelé nyílik, a kényelmes berámoláshoz a csomagokat túl magasra kell emelni, ha pedig lebillentjük az alsó részt, még magas emberek sem tudnak a poggyásztér közepénél tovább benyúlni. Napfényes kabint varázsol a három panorámaablak, melyek közül az első természetesen billenthető vagy el is húzható. Szintén dicséretes, hogy a tetőbe egy lépcsőfokhoz hasonló betétet integráltak, mely révén korrekt fejtér jut a hátul helyet foglalóknak – persze ezzel jócskán megnövelték a légellenállást (cW 0,4).

Selymes hang, jó váltó, bődületes nyomaték

A tesztelt 245 lóerős, 3,0 literes, V6-os biturbó dízel hangja igen kellemes, 600 Nm-es nyomatéka tud meglepetést okozni, a hatfokozatú automata pedig álomszépen végzi feladatát. Az összkép azonban mégsem a száguldozásról szól. A Discovery 4-es 2-4 mázsával súlyosabb legfőbb konkurenseinél, végsebessége pedig 180 km/óránál határolt, szóval aki a fürge állórajtos százas sprintidőre (9,6 s) és a 200 körüli nyomulós sztrádatempóra hajt, az inkább lépjen tovább.

A világos belső könnyen koszolódik. A váltókar előtt a terepprogram kapcsolója, a könyöklő alatt pedig a mini hűtő A világos belső könnyen koszolódik. A váltókar előtt a terepprogram kapcsolója, a könyöklő alatt pedig a mini hűtő

Viszont akinek számítanak a valódi off-road képességek, a tisztességes rugózás és a kiegyensúlyozott viselkedés, azoknál a Land Rover nagyon ott van a szeren. A terepjáró kvalitásai élvonalbeliek, a légrugózás révén a szabad hasmagasság 185 és 310 mm között változtatható, a maximális gázlómélység 700 mm, az első terepszög 36,2, a középső 27,3, a hátsó pedig 29,6 fok. Természetesen van lejtmenetvezérlő, a futómű karakterisztikája is állítható, a 4×4-es hajtás pedig a Terrain Response forgókapcsolóval szabályozható. Utóbbinak létezik „aszfalt, fű/murva/hó, földút/erdő, homok és szikla” állása is, az intelligens hajtási rendszer pedig a kiválasztott programhoz igazítja a finombeállításokat. A kormányzással elég sok a munka (ütközéstől ütközésig 3,32 fordulat), ami terepen még nem okoz bosszúságot, de parkolásnál megszokást igényel. A Discovery 4-es nagyon más, mint a német ellenfelek, azonban pont ez a sajátos brit különcség adja a legnagyobb báját: terepen brillírozik, miközben minden luxussal kényeztet, persze ezért néhol kompromisszumokat követel.

A légrugózás révén állítható a kasztni magassága, így terepen magabiztosan mozog a Discovery A légrugózás révén állítható a kasztni magassága, így terepen magabiztosan mozog a Discovery

TETSZETT
forma
váltó/4×4-es hajtás
TMC-s navi

NEM TETSZETT
kormányzás
raktérajtó
ülésmozgatás

ÖSSZEGZÉS
Ahogy a méretei, úgy az ára sem éppen szerény a Discovery 4-esnek – a frissítésen átesett, 255 lóerős változat 17,46 millióval csökkenti a tulajdonos bankszámláját. A Land Rover terepjáró képessége meggyőző.

Land Rover Discovery 4 3.0 TDV6
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 180 kW (245 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 600 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4829/2022/1841 mm
Tengelytáv: 2885 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 2583/657 kg
Csomagtér: 280-2558 l
Üzemanyagtank: 86 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,6 s
Maximális sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 11,2/8,3/9,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,89 l/100 km
CO2-kibocsátás: 244 g/km
A modell alapára: 15 164 000 Ft (210 LE, S)
A tesztelt verzió ára: 17 464 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!