1085 Nm a dízel Ram 3500 nyomatéka - ez több, mint amivel a legtöbb BKV busz vánszorog felfelé a budai hegyekben 1085 Nm a dízel Ram 3500 nyomatéka – ez több, mint amivel a legtöbb BKV busz vánszorog felfelé a budai hegyekben

Igaz, hogy a newtonméterrel az utca embere nem tud mit kezdeni, de azt tudja, hogy miatta szereti a dízelmotort. Gázadásra meglódul az autó, legyen bármennyire is leterhelve – nos, ilyenkor jó esetben 250 Nm-nek örülünk. Az új Ram 3500 Heavy Duty pickup 1085 Nm-rel gazdálkodhat.

A Cummins gyártól vásárolt soros hathengeres dízelmotort alaposan átdolgozták annak érdekében, hogy megfeleljen a nagyon szigorú károsanyag-kibocsájtási előírásoknak, és ha már úgyis dolgoztak rajta a mérnökök, rögtön meg is növelték a 6,7 liter lökettérfogatú erőforrás teljesítményét. A maximális nyomaték 23 százalékkal emelkedett, az 1085 Nm egyben a csúcsot is jelenti az Egyesült Államok pickupjai között – ez ráadásul már az 1600-as percenkénti főtengely-fordulaton rendelkezésre áll.

Igazi munkaautó a Ram pickup. Annak is használják Igazi munkaautó a Ram pickup. Annak is használják

A csúcsteljesítmény továbbra is 350 lóerő 3000-es percenkénti fordulaton, ráadásul az új kiegyensúlyozótengely miatt a korábbinál simább és halkabb a dízelmotor járása. A Ram 3500 Heavy Duty egyébként igazi munkagép, az autóval 10,3 tonna tömegű utánfutót lehet vontatni, és nyugodtan lehet pakolni a dupla hátsó kerekek miatt. Mindezt egyébként csak automatikus váltóval tudja a Ram 3500, a kézi kapcsolású váltó esetén 827 Nm-re korlátozzák a motor nyomatékát.