Abban mindenki egyetért, hogy a jövő az elektromos hajtásé, de abban még nincs egységes álláspont, mikor következik be a hatalomátvétel. Az Európai Unió azt szeretné, ha a Formula-1 is átállna a környezetbarát hajtásra, a Nissan által a New Yorki Autószalonra készített versenyautó azt bizonyítja, hogy a versenypályákon óriási változásokra számíthatunk.

Csak részleteiben hasonlít az utcai autóra a Nissan Leaf NISMO Racing Competition versenyautó, amelynek kétajtós karosszéria szélesebb és laposabb a megvásárolható autónál. A felesleges kényelmi berendezések elhagyása negyven százalékkal csökkenti a jármű tömegét, ami így 938 kg. A hajtómotor változatlan, 107 lóerő/280 Nm a teljesítménye, de nem elöl, hanem középmotorként került beépítésre és a hátsó kerekeket hajtja.

A Nissan egyébként versenysorozatot akar indítani az elektromos Leaf-ekkel, amely radikálisan eltér a ma megszokott futamoktól. A lítium-ion akkumulátor egy feltöltéssel húsz percig bírja, ezt követően jönne a boxkiállás, ahol 30 perc alatt felöltik az akkumulátorokat – arról nincs hír, hogy az utcai változathoz hasonlóan cserélhetőek lennének az akkumulátort. Ahhoz azonban, hogy tényleg látványos legyen a verseny, új pályákra is szükség lenne, hiszen 150 km/órás végsebességével a mai hosszú egyenesekben nem lenne túl izgalmas a látvány.