Az indiai Bajaj-dzsal közösen fejlesztett 125-ös Duke-ra nyugodtan mondhatjuk, hogy számos országban alaposan felforgatta a nyolcadliteres gépek szegmensét. A korábban már vallatóra fogott masina gyorsan nyilvánvalóvá tette, hogy a 15 lóerős teljesítményhez viszonyítva szinte „túlmérezetett” a fékrendszer és a futómű, tehát egy nagyobb blokk ki tudná hozni a gépből a legjobbat. S tényleg, a 200 cm3-es egyhengeres 26 lóerőjével sokkal dinamikusabb, leginkább az alacsony fordulatszám-tartományban érezni különbséget, ezt ugyanis nem kell a leszabályozásig hajszolni, hogy rendesen menjen.

A műszerfal az RC8-as sportmotort juttatja eszünkbe A műszerfal az RC8-as sportmotort juttatja eszünkbe

Emellett az sem elhanyagolható, hogy a 200-as verzió végsebessége eléri a 130 km/órát, vagyis egy gyorsforgalmi úton sem leszünk mozgó akadályok. De hogy tovább menjek, a WP-től érkező 43 mm-es fordított villában, a Brembo fékekben és a térhálós vázban még mindig van tartalék, amit mi sem példáz jobban, mint hogy már 390-es modell is létezik a kis Duke-ból. A 200-as verzió egyébként megmaradt ugyanolyan kezesnek, ami nyilvánvalóan annak köszönhető, hogy tömege 125 kg, vagyis alig nehezebb egy robogónál. A könnyű irányíthatóság mellett pedig nem lehet szó nélkül elmenni az igényes kidolgozás mellett sem, az indiai gyártás ezúttal bizonyította, hogy a megfelelő minőségbiztosítás mellett mindegy, hogy melyik országban készül egy motor.

1 193 000 forintos árával csak 105 ezer forinttal kerül többe a 200-as Duke a 125-ösnél, a plusz 11 lóerőért ez pedig bőven megéri. Aki nem elégszik meg a 200-assal és a 44 lóerős 390-esre áhítozik, annak már mélyebben a zsebébe kell nyúlni, ez a modell ugyanis 1 453 000 forintért vihető haza.

A 26 lovas blokk 3,5 literes tesztfogyasztást produkált A 26 lovas blokk 3,5 literes tesztfogyasztást produkált

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!