A 3,7 méteres minik igazi terepe a városi dzsungel, ennek tükrében kissé furcsa, hogy egyik kisautót sem látták el koptató gumicsíkokkal A 3,7 méteres minik igazi terepe a városi dzsungel, ennek tükrében kissé furcsa, hogy egyik kisautót sem látták el koptató gumicsíkokkal

A csöppségek kerekded formája sokkal bájosabb, mint a kissé szögletes elődöké volt, de az Opel és a Suzuki újdonságai továbbra is kizárólag ötajtós változatban lesznek kaphatók. Az egyedi márkaarculat kialakításakor az Agilánál a barátságos, szelíd külső elérésére törekedtek. Még egy csipetnyi eleganciát is sikerült belecsempészniük a kis Opelbe, amit az ezüstszínű külső betétekkel értek el. A Splash ellenben morcosabb „arcot” kapott. A fordított pajzs alakú orr-rész, a mélyen a lökhárító alsó széléig lehúzott lépbeömlők jóval agresszívebb hatást keltenek, mint az Agilánál.

Fordulj, bolha!

Ahhoz, hogy megtudjuk mennyire harmonikus a két mini oldal- és hátulnézetből, fordítsuk csak meg a kocsikat! Oldalról szemlélve feltűnő,

hogy kis méretük ellenére mennyire egyterűs az utastér körvonala. Talán a Honda Jazz ihlette a tervezőket… A magasra helyezett, bumeráng alakú hátsó lámpákhoz hasonlót is láthattunk már más autókon. E kialakítás előnye, hogy egy esetleges hátsó koccanás során kevésbé sérülékeny helyen trónolnak a világítótestek. Az autók alapjául a Swift padlólemeze szolgált, a hosszuk az elődökhöz képest 20, szélességük pedig 8 centiméterrel lett nagyobb. A magasságuk viszont 10 centivel csökkent, ami vélhetően jó hatással van a menetstabilitásra. A motorpaletta háromtagú, a két benzines Suzuki-fejlesztésű (1.0: 65 LE, 1.2: 86 LE), míg a dízel GM–Fiat eredetű (1.3: 75 LE). Mindegyik CO2-kibocsátása igen alacsony, 120-140 g/km. Hazai forgalmazásuk előreláthatólag 2008 tavaszán indul be.