A C-osztály modellek közül a hathengeres C 280, C 350 és C 320 CDI rendelhető 4MATIC állandó összkerékhajtással.  A stuttgarti márkának így már összesen 49-féle, 4MATIC-rendszerrel szerelt személyautója van.

C-osztály 4MATIC

A 4MATIC legújabb generációját jobb hatásfoka, valamint kisebb tömege és mérete különbözteti meg az elődmodellektől. Ezen előnyök a szerényebb fogyasztás és a fokozott vonóerő formájában is kifejezésre jutnak. A 170 kW/231 LE teljesítményű hathengeres benzinmotorral hajtott új C 280 4MATIC 9,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, amely elődjéhez képest 0,2 literrel alacsonyabb fogyasztást jelent. A Mercedes-Benz most kínál először állandó összkerékhajtást a dízel C-osztályhoz: a 165 kW/224 LE teljesítményű C 320 CDI 4MATIC mindössze 7,7 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren.
A 4MATIC összkerékhajtással szerelt limuzinok ugyanazzal az átfogó biztonsági és kényelmi felszereltséggel készülnek, mint a hátsókerékhajtású változatok. A 4MATIC modellek alapfelszereltségének részét képezi a lengéscsillapítók helyzetfüggő szabályozását biztosító AGILITY CONTROL csomag, a hét légzsák, az aktív fejtámlák, az automata klímaberendezés vagy a könnyűfém felnik. Mindemellett rendelkeznek 7G-TRONIC hétfokozatú automata váltóval, amelyet a Mercedes-Benz kifejezetten az összkerékhajtású modellekhez fejlesztett ki.

Mivel a 4MATIC folyamatosan aktív, és szünet nélkül segíti a vezetőt kedvezőtlen útviszonyok között, azaz vizes, jeges vagy havas úton, így a legnehezebb helyzetekben is fölényesen helyt tud állni az autó vezetője. A Mercedes-Benz továbbfejlesztett összkerékhajtás-koncepciójának lelke a hétfokozatú automata váltóval egybeépített központi osztómű, amely 45 : 55 százalék arányban osztja el a motor hajtónyomatékát az első és a hátsó tengely között. Új lamella-kuplungjának köszönhetően 50 Nm-es első-hátsó alapreteszelés mellett jut el a motor ereje mind a négy kerékre, így az új C-osztály hatékonyabban indul el, és stabilabban viselkedik csúszós úton, mint a korábbi 4MATIC-változatok.
A Mercedes-Benz eleve ESP®-vel és a kipörgő kerekeket célzottan lefékező, a jól tapadó kerekekre nagyobb nyomatékot juttató 4ETS rendszerrel szállítja az összkerékhajtású modelleket. A 4ETS érzékelők jelei alapján generálja azokat az automatikus fékezési impulzusokat, amelyek megkönnyítik az autó elindulását, ill. fokozzák annak stabilitását kritikus közlekedési helyzetekben. A hatása felér a hagyományos differenciálzárakéval, ráadásul jóval komfortosabbá teszi az új C-osztály összkerékhajtását más autókénál.

Gazdag kínálat: 49 Mercedes-Benz összkerékhajtású modell

A Mercedes-Benz kibővített összkerékhajtású járműkínálata immár hét modellsorozatra terjed ki. A sor a C- és E-osztállyal kezdődik, amelyek limuzin- és T-Modell változatai egyaránt rendelhetők 4MATIC kivitelben. Az új S- és  R-osztály  SUV személyautó-kategória két karosszériaváltozatban áll rendelkezésre. De a stuttgarti automobilmárka terepre is alkalmas Offroader GL-, valamint M-osztályokig gazdag a választék. A gyártási programban 1979. óta szereplő terepjáró-klasszikus G-osztály egészíti ki Mercedes-Benz bőséges, összességében 49 összkerékhajtású modellkínálatát.

Trakció és tradíció

Az összkerékhajtású járművek története 1903-ban vette kezdetét a Mercedes-Benznél. Azóta általános érvényű, hogy ha úttalan utakon kell a legmagasabb fokú biztonságban és megbízhatóan haladni, a legmegfelelőbb technika az összkerékhajtás. Az összkerékhajtás az évtizedek során eredményesen került alkalmazásra a legkülönfélébb Mercedes-Benz járművekben, személygépkocsikban és haszongépjárművekben egyaránt. Bizonyos típusok, mint például a G-osztály vagy az Unimog világviszonylatban legendás hírnévre tettek szert. De az aszfalton, mindennapi használatban is elismertek az összkerékhajtásos járművek, amint azt a Mercedes-Benz 4MATIC limuzin- és SUV (Sport Utility Vehicles)-autói is meggyőzően bizonyítják.

Paul Daimler már 1903-ban megalkotta az összkerékhajtású járművek konstrukciójának alapelveit. A cégalapító Gottlieb Daimler fia akkoriban műszaki vezetője volt az ausztriai Wiener Neustadtban működő Österreichische Daimler-Motoren-Gesellschaft motorgyárnak. 1904/05-ben került sor egy összkerékhajtású katonai szállítójármű gyártására. Az ezt követő években számos egyéb vontató- és páncélozott összkerékhajtású járművet gyártottak, de csak az I. világháború folyamán sikerült a katonaság berkeiben az automobilnak véglegesen bizonyítania a lóvontatású kocsikkal szemben. Ezt követően összkerékhajtású járműveket a katonai alkalmazás mellett elsősorban építkezéseknél vagy hótakarításnál használtak. A Benz & Cie. sem vonta ki magát ebből a fejlődési tendenciából: Gaggenauban szintén gyártottak összekerékhajtású haszongépjárműveket.