Eddigi talán legnehezebb vállalkozásába kezdett a Hyundai, olyan autót fejlesztenek, aminek a Marutit kell legyőznie. Igen, a világ egyik legdinamikusabban növekvő konszernének most az a célja, hogy méltó ellenfelet készítsen a Suzuki közel harminc éves autójának. Más irányból közelítve a kérdést: India legnépszerűbb személyautóját akarják túlszárnyalni.

Meglehetősen ambiciózus célokat tűzött ki a mérnökök elé a cégvezetés, amikor kiadták a parancsot: olyan autóra van szükségünk, ami legyőzheti a Maruti 800-at. A Suzuki által gyártott kisautó olcsósága és elterjedtsége miatt még mindig a legnépszerűbb személyautó Indiában, és igen nehéz ennek a legyőzése.

Rövid, keskeny, de nem olyan magas, mint a padlólemezt kölcsönző Atos Rövid, keskeny, de nem olyan magas, mint a padlólemezt kölcsönző Atos

Ennek megfelelően a fejlesztés inkább arról szól, miről tudnak lemondani úgy, hogy közben az alapvető autó funkciókat, úgymint helyváltoztatás megőrzik. Alapnak a rég kifutott, de a szubkontinensen még aktuális Atos generációt választották, de az újdonság karosszériája annál egy kicsit alacsonyabb lesz. A kisebb méret kevesebb nyersanyagot igényel, és még mindig túlszárnyalják majd a Marutit. Az erőforrás a szintén meglévő, 1,1 literes négyhengeresen alapul, de egy hengert levágnak róla. Az eredmény egy 0,8 literes, nagyjából 50 lóerős háromhengeres lesz, így tíz lóerővel, vagy 25 százalékkal lesz erősebb a fő vetélytársnál. Ez már csak azért is fontos, mert a kicsinység és az olcsóság ellenére a nagy hőség miatt szinte az összes autót légkondicionálóval adják el. Igen, a Marutihoz is van légkondicionáló.

Chennai környékén már tesztelik az új Hyundait, amivel a Marutit és a Tata Nanót akarják legyőzni Chennai környékén már tesztelik az új Hyundait, amivel a Marutit és a Tata Nanót akarják legyőzni

Még nem tudni, mikor mutatkozik be a Hyundai aktuális márkaarculatba illő olcsóautója, várhatóan 2011 harmadik negyedévében már megvásárolható lesz az indiai gyártású csöppség. Induló árnak azt a szintet lövik be, ahol a Maruti 800 is mozog, ami egyben a gazdagon felszerelt – értsd nem bántóan szegényes – Tata Nano ára is.