A dinamikus formán felül egy vérbeli sportkombinak elsősorban kiváló motorral kell rendelkeznie. A Honda Accord Tourer kétliteres, 155 lóerős i-VTEC egysége nem is okoz csalódást. A változó szelepvezérlésnek és szelepkiemelésnek köszönhetően a teljes fordulatszám-tartományban élénken pörög fel az erőforrás, végig jól húz az autó, s a gázpedál leheletfinom érintésére is azonnal reagál a motor. Két személlyel sportos menetteljesítményekhez segíti a közel másfél tonnás Accord Tourert, de alaposan megpakolva (a terhelhetőség 568 kg) sem érezni alulmotorizáltnak az autót, meredekebb emelkedőn is kényelmesen előzhetünk. A négyhengeres aggregát amúgy sima járású, hangja pedig nagy sebességnél sem terhes az utazók számára. (Annál inkább feltűnt a téli gumik erős gördülési zaja.) A vezetési élményt jócskán emelheti, ha kifogástalan sebességváltót társítanak a motorhoz. Nos, a Honda ötfokozatú, manuális szerkezete a legjobbak közül való. A rövid utakon, kis erőszükséglettel és hajszálpontosan kapcsolható erőátviteli egységgel egyszerűen élmény játszadozni. Nem kevésbé fontos szempont a precíz kormányzás és a biztonságos futómű sem. Előbbi tekintetében egy apróság azért felróható az Accordnak. A kormány áttételezése ugyan közvetlen, s pontosan irányíthatjuk az autót, de az első kerekek és az út kapcsolatáról csekély mennyiségű visszajelzést kapunk, a kormányzás kissé érzéketlen. Ellenben a limuzinénál leheletnyivel feszesebb hangolású felfüggesztések végtelenül semleges viselkedést garantálnak a kocsinak, így a menetstabilizáló rendszer hiánya fel sem tűnik. A fékek is a helyzet magaslatán állnak, erejük precízen adagolható, a lassulás határozott, fáradékonyságnak nyoma sincs.

Rendezett körülmények

Persze az sem mellékes, hogyan érzi magát az autóban a pilóta. Az Accordban bárki gyorsan megtalálhatja az ideális vezetési pozíciót, az ülések formázása pedig sportos, élesebb kanyarban is kellően tartják a testet. A belső tér ergonómiája jó, a vezetési környezet mutatós és nem utolsósorban az autó felszereltsége is kedvező. Kombiról lévén szó vétek lenne figyelmen kívül hagyni a csomagtér méretét és pakolhatóságát. A Hondának ezen a téren is jól áll a szénája, hiszen a poggyásztér befogadóképessége már alaphelyzetben 576 literes, s szinte egyetlen mozdulattal, pofonegyszerűen bővíthető. Mivel a küszöb alacsony, az ötödik ajtó kellően magasra lendül és a raktér nyílása tágas, a méretesebb, súlyosabb tárgyak beemelése sem nehézkes.

Jó vétel

A tesztelt autó 6 629 000 forintos vételára versenyképesnek mondható – főként ha figyelembe vesszük, hogy az Accorddal a prémium szegmens felé kacsingat a Honda. Egyébiránt a kétliteres motor és a Comfort felszereltség esetén a szedán és a kombi változat között mintegy 300 ezer forint az árkülönbség. A kényelmesebb pakolhatóság és az öblösebb csomagtér csak megér ennyit…