Az új Audi A6 Avant

Az új A6 Avanttal az Audi folytatja az Avant sikertörténetét: az autó egyedülállóan ötvözi a dinamizmust, a dizájn elemeket, a vezetési élményt és a funkcionalitást. Az autó akár 8 hengeres 335 lóerős (246 kW) erőteljes TDI és Otto motorokkal érhető el, a hat és nyolchengeres erőforrások az Audi V-motor családjához tartoznak. A dízel motorokhoz rendelhető részecskeszűrő. A hatfokozatú kézi váltó mellett alternatívát jelent a 6 fokozatú Tiptronic, illetve a fokozatmentes automata multitronic váltó. A 4,93 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,46 méter magas karosszéria vonalvezetése letisztult az Audira jellemző jövőbemutató design-elemekkel. Az A6 Avant is megkapta a legújabb Audi generációkra jellemző Singleframe hűtőrácsot. A belső is egyértelműen visszatükrözi a generációváltást, a középkonzol optimálisan elérhető kezelő egységei alátámasztják a sportos, a vezetőt integráló kialakítást. A Singleframe trapéz a kormányon is megjelenik az új generációs Audikhoz hasonlóan. Az 565 literes (max. 1660 literes) csomagtér számos praktikus megoldást és eddig ismeretlen sokoldalúságot kínál.

Az Audi RS4 A quattro GmbH csúcsteljesítményű modellje vérbeli sportautó, mely mindennapi használatra is tökéletesen alkalmas. Az A4 modellcsalád csúcsmodellje teljesen új fejlesztés számos technikai újdonsággal, melyek részben a motorsportból származnak: ide tartozik a szériában most először elérhető ún. magas fordulatszám-koncepció, a jövőbemutató FSI technológia, valamint az aszimmetrikus-dinamikus nyomaték megoszlás is, a quattro meghajtás legújabb generációja. A 420 lóerős V8-as erőforrás 8250 fordulat/percig pörgethető. A maximális nyomaték több mint 90%-a rendelkezésre áll a 2250 és 7600 közötti fordulatszám tartományban. Az RS4 meggyőző 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet és csupán 16,6 mp alatt gyorsul 200 km/h sebességre. Maximális (leszabályozott) sebessége 250 km/h. Az autó nagyrészt alumíniumból készült, melynek eredményeképp az autó 1 lóerőre eső teljesítménysúlya mindössze 3,93 kg. Ez egyrészt egy vérbeli sportautóról tanúskodik, másrészt néhány évvel ezelőtt egy középkategóriás limuzin esetében még elképzelhetetlen lett volna. A DRC (Dynamic Ride Control) rendszer segítségével jelentősen stabilabb az autó, az új generációs ESP rendszert is az új RS 4-eshez fejlesztették ki.

Az új A6 Avant és RS4 modellek mellett az Audi TT quattro sport is megtekinthető az Audi standján, mely nagyobb teljesítménnyel, kisebb súllyal és quattro meghajtással párosítva nem kevésbé meggyőző vezetési élményt kínál. Az 1,8 literes turbómotor 240 lőerőre izmosodott és 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, maximális sebessége eléri a 250 km/h-t. A motorházban a TT 3.2 literes csúcsmodelljének V6-os erőforrása kapott helyet. A karosszéria az 1.8 T változathoz hasonló, kivéve a hátsó részt: az akkumulátort hátra helyezték így optimalizálva a súlyeloszlást. A quattro meghajtás része a sportkupé alapfelszereltségének, csakúgy, mint az S Line futómű. A TT quattro sport 75 kg-t „fogyott” az 1,8 T modellhez képest, így jelentősen megnőtt az autó agilitása és ezzel a vezetési élmény is. Optikailag is egyedi megoldással mutatkozik be a TT quattro sport feltűnő bicolor optikával: a tető gyöngyház fantom fekete, az autó többi része pedig avus ezüst, misano vörös, mauritius kék, tóezüst, vagy fantom fekete színt kap.

Az Audi A8 új külsővel debütál Genfben, mostantól a 12 hengeres változat mellett az összes A8–as megkapja a trapéz Singleframe hütőrácsot. Szintén újdonság az első lámpáknál, hogy a Xenon fényszórókoz rendelhető dinamikus kanyarodási fény, valamint a digitális rádióvételhez is most rendelhető először DAB-Tuner.

Az Audi design Square Chronograph tavalyi genfi bemutatkozást követően idén újabb három mechanikus „Audi design” órát mutat be a quattro GmbH, melyeket az Audi müncheni design stúdiója a Sinn céggel együtt fejlesztett ki. Mindhárom óra – Audi design Square, Audi design Circle és Audi design Circle Chronograph – nemesacélból készült szafír kristályüveggel és 100 méterig vízálló.