Ugyanazzal a bajjal szembesül a ZIL kisautója, a Miska nevű jármű, mint ami a szivjet autók életét-eladhatóságát is megnehezítette: elképesztően sokáig tart, amíg a tervből sorozatgyártású modell lesz.

Még 1997-ben indult a Miska fejlesztése, és 2002-re sikerült azt befejezni, pedig igazán nem volt nehéz dolguk a mérnököknek. A vázat 3 mm-es falvastagságú zártszelvényekből állítják össze, amelyre könnyedén cserélhető/javítható műanyag külső hájat húznak. A motor 1,3 literes négyhengeres 70 lóerős teljesítménnyel és 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval. Az övek kivételével semmiféle biztonsági eszköz nincs az autóban, amelyet kifejezetten az orosz vidék megpróbáltatásainak legyőzésére terveztek. A célközönséget a vadászok, halászok, kiskerttel rendelkezők és a nyugdíjasok jelentik.

A karosszéria hossza 3,33 méter, a tengelytáv 2,28 méter, a hasmagasság 18,5 centi. Belül négy utasnak jut hely, a zárt karosszériából pár kézmozdulattal lehet pickupot csinálni. Utóbbi vételára 1,2 millió forintnak megfelelő rubel, a személyautóért (ülések és extra karosszériaelemek) 1,37 millió forintnyi rubelt kell majd fizetni, ezzel Oroszország legolcsóbb autója lesz a Zil Miska. Hozzánk egészen biztosan nem jut el, hiszen a motorja mindössze az Euro 3-as károsanyag-kibocsájtási normát tudja.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!