Egyszerű üzleti döntés volt, hogy Japánban 2004-ben felhagytak az 1984-ben piacra dobott, és az évek során folyamatosan modernizált (1999-ben és 2007-ben volt nagyobb frissítés) terepjáró forgalmazásával: a vásárlók áttértek a sokkal kényelmesebb/biztonságosabb Landcruiser 90-esre. A világ számos országában azonban még mindig nagy a kereslet az elnyűhetetlen konstrukcióra, így annak gyártását tovább folytatták a yoshiwarai üzemben.

Búcsúzásakor még soros hathengeres motorja volt a típusnak, most pedig 4,0 literes, benzines V6-ossal szerelik a belpiacos modellt – az Ausztráliában kínált 4,5 literes, V8-as turbódízel nem lesz elérhető -, a változó szelepvezérléses alumínium blokkos erőforrás teljesítménye 231 lóerő, maximális nyomatéka 360 Nm, és ahogy az mindig is volt, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású.

Néhány alig észrevehető változtatást is eszközöltek a 30. születésnap alkalmából, új a hűtőrács betétje, a kocsi oldalán ott a nagy eseményről megemlékező jelvény. Ezen felül a slusszkulcshoz adnak egy speciális bőrtokot, és a szervizkönyvet is a jubileumi szériára emlékeztető bőr mappába helyezik. A biztonsági felszerelések listája két légzsákra és blokkolásgátlóra terjed ki.

Két karosszéria közül választhatnak majd a japán vásárlók, az ötajtós kombi mellett négyajtós pickupként is kérhetik a Landcruiser 70-est. Mindkettőben közös a 130 literes benzintank, ami a 15,1 l/100 km-es átlagfogyasztással számolva is jelentős hatótávolságot biztosít. A Toyota annyit mond az újra piacra dobott Landcruiser 70-esről, hogy az nagyjából egy éven át lesz rendelhető, és havi 200 darab értékesítésével számolnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!