Szorosan követi a Mercedes a BMW-t

2010. november 26. (péntek)
Gyártani fogja a BMW a Vision Efficient Dynamics hibrid szuperautót. A Mercedes a Biome szériaváltozatával tartaná a lépést.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  Az arányok változnak, a forma nagyrészt marad Az arányok változnak, a forma nagyrészt marad
A BMW néhány hónappal ezelőtt hozta létre a www.dontblogabouthis.com weboldalt, ahol a Vision Efficient Dynamics tanulmány sorozatgyártásra való alkalmassá tételének folyamatát lehet nyomon követni a gyár által adagolt információmorzsák alapján. Még néhány évre azért szükség lesz, mire a szuperautók között forradalminak számító technika megvásárolható lesz, ezért a Mercedes bejelentette, hogy ők is hasonló autót készítenek.
A cikk a hirdetés után folytatódik

Annyival van nehezebb dolga a Mercedesnek, hogy ők legfeljebb csak inspirációnak használhatják a Los Angeles-i Autószalonra készített Biome nevű makettet, hiszen annak 2,5 méteres szélessége ugyan benne van a jogszabályokban meghatározott 2,55 méteres limitben, de a hétköznapi használhatóságot alaposan korlátozza ez a dimenzió. Inkább arról lesz szó, hogy a Biome formáját veszik alapul az új autókarosszériájához, annyira, hogy az utastér elrendezését is nagyrészt megtartják. Marad a középre helyezett vezetőülés, tőle balra-jobbra egy-egy utasülés, a vezetőülés mögött, hátrafelé néző negyedik széket azonban már kihagyják. Kell ugyanis a hely a motornak és az erőátvitelnek.

  A Biome szériaváltozatával harcol majd a BMW ellen a Mercedes A Biome szériaváltozatával harcol majd a BMW ellen a Mercedes

„Vannak olyan elemek a formában, amelyeket könnyedén lehet továbbfejleszteni és sorozatgyártásban használni. Figyeltünk arra a fejlesztés során, hogy ne legyen túl egyedi vagy sarkos a forma.” - nyilatkozta a Biome-mal kapcsolatban Hubert Lee, a Mercedes kaliforniai formatervező központjának vezetője.

A BMW a sorozatgyártású változatnál is kitart a tanulmányban is használt 1,5 literes, háromhengeres dízel mellett – hamarosan az utcai autókban is megjelenik ez az erőforrás, tehát nem a Vision ED lesz az első, amely ezt kapja. Ennek munkáját elektromotorok segítik, a több mint 300 lóerős rendszerteljesítmény nagyon fürgévé teszi az alacsony szabványos fogyasztással rendelkező gépet. A bajorok 2013-ra ígérik a megvásárolható autót.

  2013-ban megvásárolható a dízel-elektromos hibrid BMW szuperautó 2013-ban megvásárolható a dízel-elektromos hibrid BMW szuperautó

A Mercedes nagyjából két év késéssel indítja meg a fejlesztést, és több munkája is lesz vele, ennek megfelelően csak 2015-re ígérik a saját, „zöld” szuperautójukat, aminek még semmit nem tudni a hajtásáról. Ha azonban ugyanaz a céljuk, mint a BMW-nek, azaz a kevésbé környezetszennyező utcai autóik technológiájának reklámozása, akkor várhatóan Blueefficiency Concept néven ismerhetjük majd meg az autót.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szorosan követi a Mercedes a BMW-t

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?