Sportosabb és színesebb az új Clio

2012. július 4. (szerda)

Minőségérzetre és technikáját nézve is feljebb lép a Renault Clio a modellváltásnál, miközben továbbra is kisautó marad.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Nem csak azért fontos a Clio negyedik generációja a Renault márkának, mert Európában egyik legjobban fogyó autójáról van szó. Itt mutatkozik be először egy sorozatgyártású autón a franciák új formavilága, amelyet a holland Laurens van den Acker irányításával hoztak össze a mérnökök.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Kezdjük rögtön azzal, hogy most nem kaptak lehetőséget egy hétköznapi ötajtós/sportos háromajtós párosra a formatervezők, mert költségtakarékossági okokból csak előbbi karosszériával készül az újdonság. Ennek megfelelően igyekeztek úgy tenni, mintha háromajtós lenne a felépítmény, a hátsó kilincseket elrejtették, és egyébként is nagyon sportos a megjelenés. A renaultosan ajtók alján elhelyezett koptatócsík értelmét megkérdőjelezi a króm betét, amelyet az oldalablakok alsó peremén is megismételnek. Nem lesz hétköznapi Clio 4-es, az a szerep a továbbra is kínálatban maradó harmadik generációra hárul.

A pontos számokkal még adósok a franciák, de azt mondják, hogy alacsonyabb a hasmagasság és szélesebb a nyomtáv – mindez a jobb vezethetőség érdekében. E téren szintén jól jön, hogy az összemérhető elődhöz képest átlagosan 100 kg-mal csökkent az autó tömege.

Az utastérben minimalista, a mai kommunikációs eszközökre-technológiákra szabott középkonzolt találunk, meg rengeteg színt. Piros, kék, fekete, barna – tényleg minden hangulathoz illő belső kialakítást lehet majd kérni a kisautóhoz, amelybe még a padlószőnyeg is beletartozik. A Dynamique szinttől 7 colos képátlójú kijelzőt kap a kedves ügyfél, de már az alap rádió is rendelkezik vonal- és USB bemenettel, meg bluetooth kommunikációs képességgel. Kívül is sokat lehet variálni, hűtőrács-betét, felnik, színek, matrica-dekor - meglehetősen tág választási lehetőséget hagynak a vásárlónak.

Idén ősszel két motorral indul az új Renault Clio forgalmazása. Az alap egy új fejlesztésű, 0,9 literes háromhengeres 90 lóerővel, 135 Nm-re, és mindössze 4,3 l/100 km-es átlagfogyasztással. Az 1,5-ös dCi 90 lóerős, szabványos átlaga mindössze 3,2 l/100 km. A jövő év elején csatlakozik ezekhez az 1,2-es néghengeres benzines turbómotor (120 LE/190 Nm), amely csak hatfokozatú, dupla kuplungos váltóval lesz elérhető. Alternatív hajtású változat nem lesz, hiszen kifejezetten e célra készült az egyedi, kevésbé sportos megjelenéssel megáldott Zoé Z.E., amely nemrég elektromos autó távolsági rekordot is döntött. A sportos vezetési élményre vágyóknak még türelemmel kell lenniük egészen a Párizsi Autószalonig, ahol az új generáció közönségbemutatójával együtt megkoronázzák a sorozatot az RS változattal, amit a múlt hétvégén azért megmutattak a goodwoodi közönségnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Sportosabb és színesebb az új Clio

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?