Sportosabb és színesebb az új Clio

2012. július 4. (szerda)

Minőségérzetre és technikáját nézve is feljebb lép a Renault Clio a modellváltásnál, miközben továbbra is kisautó marad.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Nem csak azért fontos a Clio negyedik generációja a Renault márkának, mert Európában egyik legjobban fogyó autójáról van szó. Itt mutatkozik be először egy sorozatgyártású autón a franciák új formavilága, amelyet a holland Laurens van den Acker irányításával hoztak össze a mérnökök.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Kezdjük rögtön azzal, hogy most nem kaptak lehetőséget egy hétköznapi ötajtós/sportos háromajtós párosra a formatervezők, mert költségtakarékossági okokból csak előbbi karosszériával készül az újdonság. Ennek megfelelően igyekeztek úgy tenni, mintha háromajtós lenne a felépítmény, a hátsó kilincseket elrejtették, és egyébként is nagyon sportos a megjelenés. A renaultosan ajtók alján elhelyezett koptatócsík értelmét megkérdőjelezi a króm betét, amelyet az oldalablakok alsó peremén is megismételnek. Nem lesz hétköznapi Clio 4-es, az a szerep a továbbra is kínálatban maradó harmadik generációra hárul.

A pontos számokkal még adósok a franciák, de azt mondják, hogy alacsonyabb a hasmagasság és szélesebb a nyomtáv – mindez a jobb vezethetőség érdekében. E téren szintén jól jön, hogy az összemérhető elődhöz képest átlagosan 100 kg-mal csökkent az autó tömege.

Az utastérben minimalista, a mai kommunikációs eszközökre-technológiákra szabott középkonzolt találunk, meg rengeteg színt. Piros, kék, fekete, barna – tényleg minden hangulathoz illő belső kialakítást lehet majd kérni a kisautóhoz, amelybe még a padlószőnyeg is beletartozik. A Dynamique szinttől 7 colos képátlójú kijelzőt kap a kedves ügyfél, de már az alap rádió is rendelkezik vonal- és USB bemenettel, meg bluetooth kommunikációs képességgel. Kívül is sokat lehet variálni, hűtőrács-betét, felnik, színek, matrica-dekor - meglehetősen tág választási lehetőséget hagynak a vásárlónak.

Idén ősszel két motorral indul az új Renault Clio forgalmazása. Az alap egy új fejlesztésű, 0,9 literes háromhengeres 90 lóerővel, 135 Nm-re, és mindössze 4,3 l/100 km-es átlagfogyasztással. Az 1,5-ös dCi 90 lóerős, szabványos átlaga mindössze 3,2 l/100 km. A jövő év elején csatlakozik ezekhez az 1,2-es néghengeres benzines turbómotor (120 LE/190 Nm), amely csak hatfokozatú, dupla kuplungos váltóval lesz elérhető. Alternatív hajtású változat nem lesz, hiszen kifejezetten e célra készült az egyedi, kevésbé sportos megjelenéssel megáldott Zoé Z.E., amely nemrég elektromos autó távolsági rekordot is döntött. A sportos vezetési élményre vágyóknak még türelemmel kell lenniük egészen a Párizsi Autószalonig, ahol az új generáció közönségbemutatójával együtt megkoronázzák a sorozatot az RS változattal, amit a múlt hétvégén azért megmutattak a goodwoodi közönségnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Sportosabb és színesebb az új Clio

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/6-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bocsi Attila formatervező portréja
  • Vezettük: Kia Soul és Kia Sportage, Volkswagen e-Golf, Mercedes C-osztály
  • Teszt: Nissan Note 1.5 dCi és Nissan Note 1.2i, Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG, Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
  • Tanácsadó: Nyári gumiabroncsok: piaci hírek, termékinformációk, használt gumik ellenőrzése

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
15 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?