A Sanghaji Autószalonon kezdi meg a bemutatkozást a Mercedes új, elsőkerékhajtású modellsorozata, elsőként az A-osztály háromajtós változatának sorozatgyártáshoz közeli tanulmányát ismerhetjük meg. Ez sportos autó lévén hatalmas méretű hűtőrácsot és azt körbeölelő fényszórókat kap. Ahogy azt korábban már megírtuk, Magyarországon majd az új B-osztály lesz a debütáló modell, az A-osztály továbbra is Raststattban készül majd.

Drámai a változás az osztály esetében, a magas építésű, egyterűs megjelenést egy sportos kompakt autóval váltották fel. A mindenfelé látható lemezhullámok várhatóan megmaradnak a végleges változaton is, a tükrök, felnik, lámpák és a hűtőrács tájékán számíthatunk hétköznapibb megoldásokra.

Három- és öt ajtóval is elérhető lesz majd az A-osztály Három- és öt ajtóval is elérhető lesz majd az A-osztály

Az utastérben is stimmelnek a fő vonalak azokkal az ábrákkal, amelyeket korábban közöltünk, itt csak az olyan látványos részletektől kell majd búcsút venni, mint a LED-ekkel megvilágított szellőzőrostélyok, és egészen biztosak lehetünk abban is, hogy nem lesz szériában hatalmas kijelzős navigáció a fedélzeten. Szintén feláras lesz majd a radarral dolgozó Pre-Crash rendszer, amely aktívan fékezve képes csökkenteni az elkerülhetetlen ütközéseknél az autó sebességét.

Stimmelnek a fő vonalak, a részletekben azonban lemondások lesznek az utastérben Stimmelnek a fő vonalak, a részletekben azonban lemondások lesznek az utastérben

Az utastér elrendezése is módosul még a forgalmazás 2012 elejére tervezett megindulásáig, a végigfutó középső sín helyett a sokkal praktikusabb, ötszemélyes elrendezést is lehetővé tevő kialakítást választják majd. Sajnos a szupervékony ülésekről is le kell majd mondaniuk a vásárlóknak.

Jól néznek ki az ülések, de hagyományos darabokra cserélik őket a 2012 elejére időzített forgalmazás megindulásáig Jól néznek ki az ülések, de hagyományos darabokra cserélik őket a 2012 elejére időzített forgalmazás megindulásáig

Az A-osztály tanulmányának motorterében egy kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik, teljesítménye 210 lóerő, és ezt a stuttgartiak új fejlesztésű, dupla kuplungos váltója segít megzabolázni. A sorozatgyártású változatban ennél kisebb, Renault fejlesztésű, de a Mercedes által némileg módosított turbómotorokkal (1.4 TCe, 1.6 dCi) is elérhető lesz a típus, és természetesen a németek saját, 2,2 literes dízele is választható lesz.

Raststattban készül majd a sportos kompakt, amelynek a formája tényleg ilyen izgalmas lesz Raststattban készül majd a sportos kompakt, amelynek a formája tényleg ilyen izgalmas lesz