Rolly Bugnar számára a hatótáv kérdése az egyik legfontosabb problémája a hétköznapok során, az életét kerekesszékben töltő fiatalembernek eddig legfeljebb 10 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel. A fiatalember hallott arról, hogy a Rimac Automobili elektromos szuperautót fejleszt, és megkereste a céget, hogy tudnának-e rajta segíteni.

Mate Rimac, cégalapító és -vezető örömmel fogadta a kihívást, hiszen már most is többféle termékre adaptálták az akkumulátor-technológiájukat, például a Greyp elektromos kerékpár is ilyet használ. Innen származik az 1,3 kWh kapacitású lítium-ion akku és az elektronika, amihez egy új vezérlőt készítettek. Egyszerűbbnek gondolták, végül több hónapos munka kellett ahhoz, hogy kellően megbízhatóan működjön a rendszer, de most elkészült a nagy mű. A korábbi 10 helyett immár 60 kilométer a hatótávolság, az akkumulátor tömege 31,7 kg helyett 21,1 kg, és a tervezett élettartam is tízszerese az eredeti ólomsavas akkunak. A Rimac Automobili egyelőre nem tervezi, hogy kereskedelmi forgalomban is kínálja a lítium-ion akkumulátoros kerekesszéket, de ha megfelelő igény esetén immár rendelkeznek a kellő tapasztalattal. Azt nem árulták el, mennyi pénzbe kerül az átalakítás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!