Hivatalosan a érdektelenség miatt szűnik meg Európában a dízelmotoros Swift, ami annyiból igaz is, hogy az eladások kevesebb, mint 10 százalékát jelentette. Azonban ez szándékos volt, a hatalmas indiai kereslet miatt úgy árazták be a DDiS-t mifelénk, hogy a lehető legkevesebb Indiában gyártott erőforrást szállítsanak Európába.

Egyébként említést érdemlő újdonság immár Európában is elérhető a Japánban tavaly nyár óta választható DualJet elnevezésű 1,2 literes benzinmotor, ennél fél literrel, 4,4 l/100 km-re csökken a szabványos fogyasztás – motorleállító, módosított váltóáttételezés, 12,0:1-re növelt sűrítés, hengerenként két befecskendezőszelep és 10 mm-rel csökkentett hasmagasság jelenti a legnagyobb változást ennél a modellnél. Egy újabb metálszürke színnel bővült a paletta, megjelent a kapcsolásjelző és a keréknyomás-ellenőrző, egyébként országtól függően bővült a felszereltség – Nagy-Britanniában például alapfelszerelés lett a navigáció, Németországban kétszínű fényezés is kérhető.

Indiát követően Malajziában mutatkozott be a Swift RS elnevezésű sportmodell, amely csak optikai tuninggal tud többet egy normál autónál. Az RS betűk például a Reinvent Style kifejezést jelölik, ami nagyjából annyit a stílus újra feltalálásaként lehet magyarítani. Azonban nem engedik túlságosan elkalandozni az egyediségre vágyókat, csak fehér fényezéssel kínálják ezt a modellt.

A spoilerek mellett 16 colos könnyűfém felnik, piros-fekete bőrkárpit, érintőképernyős navigáció jelenti az újdonságot, egyébként ugyanaz az 1,4 literes, 95 lóerős benzinmotor ( 5 fokozatú kézi kapcsolású vagy fokozatmentes automatikus váltó) hajtja az első kerekeket, mint a többi maláj autót, és a biztonsági felszereltség is hasonlóan szegényes: csak blokkolásgátló és két légzsák van a fedélzeten, még felár ellenében se érhető el a mifelénk alapfelszerelésként adott 7 légzsák és menetstabilizáló. Érdekes módon a Suzuki Swift RS három év/100 000 km-es garanciával jön, de a tető piros fóliájára csak két év jótállást vállal a gyár – pedig az nem egy jelentős igénybevételnek kitett kopóalkatrész.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!