Csiszoltak még egy keveset a formatervezők azon a megjelenésen, amit még 2012 közepén egy pillanatra megmutattak az újságíróknak. Az akkor látott prototípuson kicsit más volt a fényszóró formája, de egyébként már megfelel az itt látható autónak – leszámítva a felszereltségből adódó eltéréseket, úgymint több króm és nagy felni. Ez egyébként utolsó pillanatban eszközölt változás lehet, hiszen 2014 elején még a korábban látott fényszóróval védték le az újdonság formáját.

Az autóról épp most forgatják a hivatalos videót, ennek a szünetében sikerült elcsípni a mindenféle álcázást nélkülöző prototípust, amit szemmel láthatóan felügyelet nélkül hagytak. Noha formailag erősen hasonlít az 500L Trekking Edition-re, az 500X alatt nem az olaszok kisautó-technikája, hanem a Jeep Renegade rejtőzik. Nem véletlen, a kínálatban az Esztergomban gyártott Sedici helyét veszi majd át. További részleteket a párizsi bemutatót követően tudhatunk majd meg,  forgalmazás 2015 elején indul.

Volvo V60 Cross Country

Hasonló időtervvel számolhatunk a másik, álca nélkül lefényképezett új szabadidő-autónál. Akkor sikerült lefényképezni azt a gyári konvojt (svéd rendszámok), amiben a mindenféle álcázást nélkülöző Volvo V60 Cross Country is ott volt, amikor azok megpihentek egy spanyolországi benzinkúton. Valószínűleg azért nem vesződtek az álcázással, mivel napokon belül amúgy is hivatalos lesz az újdonság a Párizsi Autószalonon.

Az a furcsa helyzet áll tehát hamarosan elő a svédek kínálatában, hogy lesz egyfelől a fényezett lökhárítókkal rendelkező és a méretét minden eszközzel álcázni akaró XC60-as szabadidő-autó, mellette meg egy magát nagyobbnak láttatni akaró, fényezetlen fekete műanyaggal burkolt V60 Cross Country. Várhatóan a V40 Cross Country-hoz hasonlóan a V60-as esetén is a nagyobb teljesítményű motorokkal lesz majd választható a szabadidő-autós körítés.

Dacia Dokker és Lodgy Stepway

Jó sokat várt a Dacia a Stepway szabadidő-autós körítésű egyterűinek piacra dobásával, hiszen már két évvel ezelőtt, az Isztambuli Autószalonon bemutatta a Dokker Stepway tanulmányt, amely teljesen megegyezik az itt látható szériaváltozattal. Az igazán nagy újdonság az, hogy a nagyobb méretű Lodgy-t is megemelték.

A fekete műanyaggal keretezett kerékjáratokban 16 colos könnyűfém felniket találunk, a képeken látható Azurite kék szín csak a Stepway kivitelhez rendelhető. A beltérben kék színű betéteket és egyébként fekete (Dark Carbon) a hangulat, újdonság a hátsó üléseknél elhelyezett tárolóháló. A motorkínálatban az a közös, hogy a benzinmotor mindkét esetben az 1,2 literes, 115 lóerős turbómotor, a Dokkernél a 90 lóerős, a Lodgy-nál a 109 lóerős dízel az alternatíva.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!