Nahát! A Lada megtanult autót tervezni

2012. augusztus 30. (csütörtök)

Nemcsak divatos, kifejezetten jól néz ki a Lada legújabb tanulmánya, az X-RAY.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Egészen mostanáig vitte a lendülete a Ladát, amelynél a formatervezés nem volt szempont, hiszen a szovjet érdekszféra, később meg az orosz belső piac válogatás nélkül felszívta a Togliattiban készített autókat. Egyszerűen nem volt szempont a divatos megjelenés.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A gazdasági válság miatt azonban megingott a Lada gyár helyzete, a pillanatnyi bizonytalanságot meg a Renault-Nissan használta ki a leggyorsabban, akik rögtön kisebbségi (nemsokára többségi) tulajdonrészt is szereztek a cégben. Szinte azonnal megkezdődött a Lada kapitalista vállalattá alakítása, aminek része az is, hogy olyan autókat kell gyártani, amit meg akarnak venni az emberek. Nem megveszik, mert az jó lesz. Természetes, hogy eltart egy darabig, amíg az egész szervezet alkalmazkodik az új szemlélethez, de hát valahol el kell kezdeni. A Lada esetén ez az X-RAY nevű tanulmány.

Lemezhullám lemezhullám hátán, de nagy ívek helyett azért egyenes vonalakat is látunk. Nem spóroltak a krómmal sem, de azokat sikerült úgy elhelyezni, hogy nem tűnik túlzásnak a jelenlétük. Elöl hátul LED-es (utóbbinál fénycső is van) lámpák világítanak, az orr fekete betétje is helyénvaló egy ilyen stílusú járműnél. A selymes fényű barna fényezés is aktuális, a felnik esetén csak az tűnik fel: a nagy átmérő ellenére ballonosak az abroncsok – úgy látszik, a mérnökök továbbra is tisztában vannak az orosz utak minőségével.

Hatalmas méretű üvegtető enged rengeteg napfényt az utastérbe, ahol a barna különböző árnyalatait látjuk mindenfelé, no meg a kötelező, ezüstre festett műanyag betéteket. Különösebb látványosságok nincsenek, talán pont ettől tűnik szinte sorozatgyártásra alkalmasnak az egész. Egyedül az előválasztó-kart kellene lecserélni.

A műszaki tartalomról egyelőre nincs hír, de nem lennénk meglepődve, ha a Renault-Nissan által sokoldalúan alkalmazott Qashqai-X-Trail-Koleos padlólemezre építették fel az autót, amely teljesen működőképes. Tudását tekintve nem egy Lada Niva, de nem is az a cél, hogy mindenhol elmenjen Oroszországban. Elég, ha ott teszi mindezt, ahol a fizetőképes kereslet él. Ha kellően jó a fogadtatása a Lada X-RAY-nek, akkor a hírek szerint 2015-ben már megvásárolható is lesz a szériaváltozat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nahát! A Lada megtanult autót tervezni

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 2 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 2. gte325 2012. szeptember 2. 15:29

    sok ocsmányság borzolta már a kedélyeket a zsigulitól, de ez mindent alulmúl. a nisszan-rönó a pukkadozó igénytelen dacia után ismét egy hatalmas szarkupacra tette rá a kezét, isten óvja az emberiséget attól, hogy ebből a röhejtanulmányból valóság legyen... :(((

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nahát! A Lada megtanult autót tervezni


    sok ocsmányság borzolta már a kedélyeket a zsigulitól, de ez mindent alulmúl. a nisszan-rönó a pukkadozó igénytelen dacia után ismét egy hatalmas szarkupacra tette rá a kezét, isten óvja az emberiséget attól, hogy ebből a röhejtanulmányból valóság legyen... :(((

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. csipuka 2012. augusztus 30. 20:54

    Egyszerű leszek. Nekem ez kell !!!!!!!!!!!! Lada forever

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nahát! A Lada megtanult autót tervezni


    Egyszerű leszek. Nekem ez kell !!!!!!!!!!!! Lada forever

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?