Végleg búcsút vesz a Ford-technikától a Mazda, hiszen az új 2-es kisautó már saját Skyactiv alapot használ; ahogy a 6-osnál és 3-asnál is tapasztalható volt, a nagy helyigényű kipufogó miatt szükség volt erre a váltásra.

A tengelytávolság 8 centivel gyarapodott, az A oszlopot 10 centivel előrébb vitték. Ez utóbbi javítja a kilátást és a lendületes Kodo formavilágnak is jól jön – arról nem is beszélve, hogy az autót próbáló újságírók szerint a hátsó sorban érezhetően bővült a rendelkezésre álló lábtér mérete. A karosszéria hossza 4060 mm, a szélesség 1695 mm, a magasság 1500 mm – a fejtér is érezhetően tágasabb a korábbinál.

Mindössze kétféle motorral lesz elérhető Európában az újdonság, az 1,5 literes turbódízelről korábban már írtunk, a nagy hír az, hogy csak egy benzines lesz mellette. A Mazda3-asnál használt 1,5 literes négyhengeres jelen esetben 75 LE/135 Nm teljesítménnyel nyit, majd jön egy 102 LE/139 Nm-es változat, és végül egy 115 LE/144 Nm-es csúcsmodell. Az alapváltozatban 5 fokozatú, egyébként 6 fokozatú kézi kapcsolású lesz a váltó, amelyet hatfokozatú automatikus váltóra lehet cserélni – a Mazda szerint a legtakarékosabb kézi váltós 5,5 l/100 km-t tud, automatával is 6 l/100 km alatt marad az átlag. A két gyengébb modellnél 4 az 1-be leömlőt használnak, az erősebb a Mazda3-asban is használt 4-2-1 leömlőt kapja.

Jelentős változásként érték meg a próbapályán köröző újságírók, hogy a korábbinál sokkal kényelmesebb lett a felfüggesztés hangolása. Sportos a műszerfal kialakítása, és akár központi érintőképernyő is választható lesz, illetve rengeteg biztonsági segéd. Távolságtartó tempomat, koccanásgátló, sávelhagyásfigyelő, pre-crash rendszer, holttérfigyelés, automata fényszóró illetve keresztforgalom-figyelés lesz a csúcsmodellben.

Már októberben megvásárolható lesz az új Mazda2 Ausztráliában, ennek megfelelően már a Párizsi Autószalon előtt számolhatunk a leleplezéssel. A harmadik generációs kisautó egyébként csak ötajtós karosszériával lesz választható, arról nincs információnk, hogyan változnak majd a vételárak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!