Amíg nálunk a forgalmazó GAZdy néven árulta a GAZella fölé belőtt, meglehetősen kockaformájú teherautót, hazájában, Oroszországban GAZon néven árulták azt. Nem sokkal a Gazella Next után most bemutatkozott a GAZon Next is, amelynek most beindult a sorozatgyártása is.

A szeptember 19-én megrendezett ünnepségen Vlagyimir Putyin ott is volt, meg nem is. Nem a gyárépületben, hanem nem messze onnan, a Gorkij Autógyár munkásainak az esemény alkalmából felállított sátrából követte a történéseket, tévéközvetítésen nézte, hogy az első új teherautó legördül a szalagról, és meg is tapsolta azt. Elismerően beszélt az újdonságról, amelynek immár több, mint 90 százaléka helyi alkatrész, tehát az orosz ipar büszkesége.

A GAZon Next mintegy 14,5 milliárd Ft-os beruházással készült, és noha a nevet megtartották, műszakilag jelentős előrelépés történt. Például az új GAZon Next-re három év/150 000 km garanciát vállalnak, a szervizintervallumot 20 000 km-re növelték, a fenntartási költségeket közel 20 százalékkal csökkentették az elődhöz képest. A teherbírás 4,5-ről 5 tonnára emelkedett, a fülkében immár hárman utazhatnak, a motortérben a YAMZ-534-es dízelmotor dolgozik 136-149 LE teljesítménnyel. Két tengelytáv létezik, van városi (alacsony) és távolsági (magas) felfüggesztés, az alváz rögzítési pontjait nem módosították, így az előző generációhoz kifejlesztett speciális felépítmények rögtön használhatóak az új járműhöz is. Oroszországban hamarosan megindul a GAZon Next forgalmazása, nem tudni, az Európai Unióban tervezik-e majd a piacra dobását. Jelenleg azon dolgoznak a mérnökök egy spanyol cég segítségével, hogy a Gazelle Next megkapja az Uniós típusbizonyítványt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!