Magyar építésű autó Genfben

2011. március 8. (kedd)
Az elektromos autók sorát gyarapítja a francia Micron nevű mini – amelyet Magyarországon építettek.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  A franciák így képzelik a jövő városi közlekedési eszközét. Hazánkban valósították meg a Micront A franciák így képzelik a jövő városi közlekedési eszközét. Hazánkban valósították meg a Micront
A 81. alkalommal megrendezett Genfi Autószalonon mutatkozott be a francia Micron nevű, kifejezetten városi használatra szánt elektromos autó. Ennek érdekessége, hogy a francia megrendelő kérésére, francia tervek alapján Budapesten építették meg a prototípust.
A cikk a hirdetés után folytatódik

Alig több, mint öt hónap alatt elkészült a Mool Invest Kft. fővállalkozásában az autó, a projektben harminc, zömében magyar beszállító is részt vett. A magyar szakemberek a fejlesztés koordinációja mellett a Micron elektromos vezérlőjének és meghajtásának integrációját és kivitelezését is végezték. A jármű gépészeti tervezéshez kapcsolódó mérnöki feladatokat a győri illetőségű Meshining Engineering Kft. látta el. A Micron prototípusát az STS Technology telephelyén, a Győri Ipari Parkban keltették életre, ahol az első tesztvezetésekre is sor került. A cégek már korábban is dolgoztak együtt: közösen készítették el Magyarország első üzemanyagcellás járművét, a HY-GO™-t.

  Magyar fővállakozó és beszállítók készítették el a prototípust Magyar fővállakozó és beszállítók készítették el a prototípust

A Micron olyan egyszerű, tiszta és gazdaságos városi jármű, amely őszinte és praktikus választ ad a nagy forgalmú városok környezeti problémájára. A csökkentett teljesítményű változat akár 16 éves kortól vezethető jogosítvány nélkül, a teljes értékű változatot pedig két darab, egyenként 7,5 kW-os kerékagymotor hajtja, ami a 350 kg összsúlyhoz képest nagyon dinamikus mozgást tesz lehetővé, így egy új szabadsági fokkal bővítheti a városi közlekedés palettáját.

  Csak egyszemélyes a Micron elektromos autó Csak egyszemélyes a Micron elektromos autó

Az 1 méter széles, 1,4 méter magas és 2,1 méter hosszú autó már a formája miatt is kitűnik a tömegből, de egyediségét a napfénytető, a felfelé nyíló ajtók és az egyedi ülés is tovább fokozza. A felhasználói igényekhez igazodva többféle kapacitású, lítium akkumulátorcsomaggal rendelkező elektromos autó hatótávolsága városi használatban 80-150 km, és szabványos 16A-es konnektorból 3-6 óra alatt feltölthető. A francia megrendelő tervei szerint 2012 júniusától már a kereskedelmi forgalomban is kapható lesz a két négyzetméternyi szabadságot ígérő városi kisautó.


Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Magyar építésű autó Genfben

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?