A következő Mini számára készített padlólemezt saját célra is felhasználja majd a BMW, aminek eredménye egy olyan autó, amiről minden elmondható, ami eddig nem volt igaz egy BMW-re: elsőkerékhajtású, háromhengeres, egyterű.

Egészen pontosan a Kecskeméten is gyártott Mercedes B-osztály fő ellenfelének szánják a jövőre sorozatgyártású formában is bemutatkozó autót, amelynek karosszéria 4350 (4359) mm hosszú, szélessége 1834 (1786) mm, magassága 1560 (1557) mm, a tengelytávolság 2670 (2699) mm – zárójelben a Mercedes vonatkozó adatai.

A forma már véglegesnek tekinthető, eltekintve az ebben az osztályban extrém, 20 colos felniktől, az utastér azonban sokat veszít még különleges kialakításából. Szolidabb színek, formák lesznek majd bent, az üvegtető feláras lesz, de a 40/20/40 arányban osztott hátsó ülés várhatóan széria lesz.

Ami még biztos változik, az a hajtás. A tanulmánynál az új fejlesztésű, 1,5 literes háromhengeres benzinmotort elektromotorral kombinálva, eDrive fantázianevű hibrid hajtásként építették be, a 190 lóerőt meghaladó rendszerteljesítmény kevesebb, mint nyolc másodperces 100-as sprintet teszt lehetővé, miközben 2,5 l/100 km alatt marad a szabványos átlag. Utóbbiban nagy szerepet játszik, hogy a lítium-ion akkumulátorban nagyjából 30 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni. A Plug-In Hybrid egészen biztosan nem lesz elérhető rögtön a piacra dobás idején, ami a jövő év végére várható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!