Sokan szeretnék, ha a Kia összeszedné a bátorságát és elkészítené a Frankfurtban bemutatott GT tanulmányt – köztük van a forma elkészültét felügyelő Peter Schreyer is, a formatervezésért felelős igazgató.

Az autó lényege elsősorban a forma, ami nem is annyira légből kapott, ha megnézzük például a tengerentúlon már sikerrel forgalmazott Optima szedánt. Annál azért kupésabb a tető íve, látványosabb az orr, ahogy a sárvédők belekarcolnak a fényszórókba, de igazából nem idegen a dél-koreai márka mai formavilágától az autó. Még a rézszínű díszcsíkok is jól állnak az egyébként szürkére fényezett autónak.

Műszakilag se kellett sok mindent fejleszteni, a hátsókerékhajtású padlólemez adott, a 3,3 literes V6-os motor is nagyszériás termék. Igaz, a túraautó kategória kedvéért azért turbófeltöltővel látták el a V6-os erőforrást, így az 390 lóerős, maximális nyomatéka 534 Nm. Ezzel az erővel egyébként egy nyolcfokozatú automatikus váltó küzd, no meg a hátsó kerekek. Peter Schreyer egyébként örömmel felügyelte az autó elkészültét, hiszen egy olyan autót készítettek, amit saját bevallása szerint akár holnap elkezdhetne gyártani a márka. Ebben a kérdésben azonban még nem született döntés a legfelsőbb szinten. De jó tudni, hogy van valaki, aki mindenképpen az igen mellett voksol majd.

Nagyfelbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.