Természetes, hogy az először az igazán gazdagon felszerelt új modelleket adják ki tesztre a forgalmazók, hiszen az a céljuk, hogy a lehető leghamarabb megismertessék a vásárlókkal az elérhető extrákat, amelyek közül aztán remélhetőleg jó alaposan be is vásárolnak majd. Különben is, amióta nincs olcsó hitel, az olcsó autó is eltűnt annyiból, hogy nem vállalják magukat túl az emberek mondjuk egy fapados kompakt autóval, helyette inkább egy jól felszerelt kisautót választanak. Pedig ma is léteznek még fapados autók, csak azokról nem nagyon van tudomásunk. Pedig ezen könnyen lehet segíteni, elég csak ellátogatni a gyártó hazai weboldalára, ahol aztán tényleg minden modellt lehet konfigurálni.

Opel Adam

Az a lényege az Opel minijének, hogy több tízezer-féle változatban kérhető a rengeteg gyári matricadekornak hála. De vajon látott már élő ember alapváltozatot? Valószínűleg nem, hiszen a konfigurátorban is csak számítógép által generált ábrán nézhetjük meg a fapados csöppséget. Fehér szín, 15-ös acélfelni dísztárcsával – mondjuk az is nagy teljesítmény, ha ezt megtalálja az ember, vagy háromszor próbálja meg tévútra/jól felszerelt autó irányába vinni az embert az oldal kialakítása, az utolsó gátat az jelenti, amikor Jam, Slam és Glam felszereltségű autók látványos képe mellett a jobb alsó sarokba száműzött apró felirat visz tovább az alapfelszerelés felé. Annyira nem számoltak az alapváltozattal, hogy például a belső hangulat választásánál rákattinthatunk a szín/kárpit/dekorelemek módosítására, de a feljövő almenüben már nincs választási lehetőség. Az csak annak jár, aki magasabb felszereltséget választ.

Fiat 500

Stílus nélkül nem domborít valami fényesen az olaszok életstílus-minije, egészen rossz képet mutat a Fiat 500-as alapváltozata. Mármint a konfigurátorban, ahol a számítógéppel nem sikerült tökéletesen elhelyezni a keréken a dísztárcsát – biztos nem láttak még ilyet a gyárban, ki az, aki extra nélkül vesz csinkvecsentót? A belső térben is kaotikus a hangulat, a fehér kormány megléte dicséretes, de az egyedüli, nem felár karosszériaszín szürkéje és az ülések/ajtókárpit pirosa a sok felé látható fekete színnel együtt már-már pszichedelikus kavalkádot alkot.

Audi A1

Annyira rá akarja beszélni a legalább alufelnit tartalmazó felszereltségre az Audi az A1 vásárlót, hogy a webes menüben nem elég egyszer rákattintani az alap-felszereltségre, ennyitől még nem adja meg magát a rendszer. Először csak beszürkül a kis kör, majd a második kattintásra lesz aktív a választás – de csak miután nyugtázzuk, hogy mi minden felszereltségről mondunk le annak érdekében, hogy még olcsóbb legyen az autónk. Ezt követően már a maga természetes szépségében csodálhatjuk meg a viccesen ballonos gumikkal megrajzolt minit. Csak arra kell figyelni, hogy még ekkor is az 1.4 TFSI-t ajánlja nekünk a rendszer alapból, a tényleges alapmotort (1.2 TFSI) még ki kell választanunk. No meg a fekete fényezést, amely az igazi alap, hiszen a fehérhez kontrasztos tetőív jár, míg a fekete teljesen egyszínű, és 350 euróval olcsóbb. Nehéz, de nem lehetetlen a fapados Audi összerakása.

MG3

A kínai MG a fiatalokat próbálja inkább kevesebb, mint több sikerrel megnyerni az MG3-assal, így még a Mini-t is megszégyenítő dekor-választékot kínál a kisautójához, például emotikonokat is lehet kérni a tetőre. Persze alapáron ilyesmire nincs lehetőség, de dicséretes, hogy négyféle nem feláras szín – köztük az itt látható sárga – közül lehet választani az alapmodellnél is. Egyedül a 14-es acélfelni dísztárcsástul lóg ki a sorból, de hát ezen könnyen lehet segíteni némi felár megfizetése ellenében.

Peugeot 308

Középkonzolt helyettesítő érintőképernyő, amelynek segítségével csuklóból megoldja az ember az autó összes baját. De ez az újítás csak annak jár, aki alaposan felszerelt 308-ast választ, az alapmodellben a régi rádiót találjuk, csíkba rendezett, de egyébként hagyományos kapcsolókkal/tekerőkkel vezérelhető középkonzollal. Erről a belső térről nincs sajtófotó se, és persze a tesztautók se fapadosak. És ez még nem minden, az alap 308-as orrában nem a fényszóróban, hanem a lökhárítóban találjuk a nappali menetfényt, mert az már nem fért el a halogén lámpákkal megtöltött, feltűnő formájú fényszóróban.

Citroën C4 Picasso és Gran C4 Picasso

Kívülről nézve mindössze két apróság árulkodik arról, hogy alap felszereltségű Citroën egyterűt látunk: nem a „fényalagutas” LED-es hátsó lámpák világítanak a csomagtérfedélen, és hiányzik az oldalablakokat egyébként olyan szép keretbe foglaló króm dísz is. A belső térben már sokkal inkább szembeötlik az olcsóság, ebben az esetben ugyanis csak az alsó, a középkonzolt kiváltó képernyő van a fedélzeten, a szélvédő tövében az előző generációnál nagy dobásnak számító szegmenses kijelző informál monitor helyett. Azért ez is pofás.

Mini Countryman

A legújabb Mini-ből nincs nagyon fapados modell (nem csoda, 4000 ! euróval lett magasabb az alapár), így inkább a márka csúcsmodelljét, a Countryman nevű szabadidő-autót néztük meg. Rögtön piros metálfénnyel indít a konfigurátor, de e helyett könnyen kérhetünk normál festést is – azért a fehéret választottuk, mert az jobban megy a felár nélkül kérhető piros belső hangulattal, mint a barna. Az acélfelnihez még dísztárcsa se jár. Ez aztán az életstílus.

Renault Captur

Rögtön egy jól felszerelt, narancssárga dízel Captur fényképével szembesül az ember a konfigurátor kezdőlapján, de ne hagyjuk magunkat félrevezetni, az alapváltozat 0,9 literes benzinmotorral és klíma nélkül jön. Legalább azzal vigasztalódhat az ember, hogy az egyetlen, nem feláras szín nem fehér. Azon se akadunk meg, hogy a dísztárcsa mellett még négyféle könnyűfém felni képét dobja fel, amelyeket azonban nem lehet kiválasztani, hiszen ragaszkodtunk az alapszinthez. Ezzel (nem választható extrák) máshol is találkozunk a Renault konfigurátorban, talán ezzel is próbálják rábeszélni az embert arra, hogy minél több pénzt hagyjon náluk.

Chevrolet Camaro

A Chevrolet márka ugyan visszavonul Európából, de a Camaro marad. Márpedig a Chevrolet Gyulai jóvoltából mi is élvezhetjük az amerikai izomautót. Amíg Európában rögtön V8-as motorral és csúcs-felszereltséggel jön az autó, az USA-ban V6-os motor és alapfelszereltség jelenti a nyitást. Persze ez nem jelent igazából lemondást, hiszen így is 300 lóerős V6-ost kap az ember, és 7 szín közül választhat (két normál és öt metálfény) alapáron, 18 colos könnyűfém felnik töltik meg az óriási kerékjáratokat… Érdekes részlet, hogy nemcsak kültéri autótakaró van az extralistán, de beltéri is – azoknak, akik a garázsban is szeretnék megóvni kedvencüket. Ja, a 300 lóerős Camaróért mindössze 24 050 dollárt kell fizetni (5,3 millió Ft), és még 500 dollár készpénzt vissza is kap az ember. Nem szabad azonban elfelejteni a honosítási költségeket sem…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!