Hungaroring: versenypályából élményközpont

2013. április 11. (csütörtök) Lővei Gergely

Élményautózás az aszfaltcsíkon és teljesen felújított létesítmények – mozgalmas lesz a Hungaroring idei éve.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Tegnap tartották meg a Hungaroring szezonnyitó sajtótájékoztatóját, ahol Gyulai Zsolt elmondta, hogy a terveknek megfelelően halad a pálya felújítása, már állnak az új orvosi központ épületének falai, az elektromos hálózatot felújítják az egész pálya területén, és hamarosan elkészülnek magának az aszfaltcsíknak a felújítási terveivel is.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Utóbbival kapcsolatban konkrétumot még nem tudott mondani a Hungaroring Zrt vezetője, de az elhangzott, hogy valószínűleg megtartják a jelenlegi nyomvonalat, a bukótereket lebetonozzák, és persze új aszfaltot is kap majd a pálya; a döntés nagy mértékben Bernie Ecclestone-tól is függ, aki – ha minden jól megy – idén írja alá az F1 szerződés meghosszabbítását. A másik fontos újdonság a Hungaroringgel kapcsolatban, hogy egyszerű versenypályából élményközponttá fejlesztették a létesítményt. A vezetéstechnikai pálya mellett ott a megújult off-road központ – a 10 mesterséges akadály mellett 20 km-nyi természetes tereppályával -, és most mutatkozott be az élményautózás is.
 

Utóbbi lényege, hogy pár választott autótípust ki is lehet próbálni a Hungaroringen, a szórakozás nem olcsó, de ha valakinek például az az álma, hogy egy Lamborghinit vezethessen egy Formula-1-es pályán, annak például elérhető közelségbe került annak beteljesedése. Azonban nem árt, ha előre felkészül, és nem csak anyagilag. A sajtótájékoztató idején bármelyik autót kipróbálhattam volna utasként. Azért csak feltételes módról beszélhetek, mert rövid úton kiderült, a zárt autókba nem férek be.

 

Például a GT3-as Ferrari 458 Italia utasterébe még be tudom préselni magam a bukókeret szűk nyílásán keresztül, de a fejem fölött lévő Y alakú cső miatt arról már szó nem lehetett, hogy fel tudjam venni a bukósisakot. Maradtak tehát a nyitott autók, a Radical szemre is borzasztóan szűk, így inkább a rendszámot KTM X-Bow felé tereltek kedvesen a felelősök. Rövid taktikai felkészülés – ami fekete, abban kapaszkodhatsz – és a tépőzáras üléspárnák kitépése után elhelyezkedhettem a jobbegyben. Csak egy dolog zavart, hogy a kéziféket a bal lábam nekinyomta a középkonzol oldalának, de hát a Hungaroringen amúgy se kézifékkel fordítja el az ember az autót.

 

Gyorsan ki is pattantam, hiszen a műanyag ülés alján összegyűlt esővízben való ücsörgés nem a kedvenc időtöltésem, és elkezdtem lélekben felkészülni az autózásra. Aztán gyorsan be is fejeztem, hiszen a következő szűk keresztmetszetet már nem sikerült megoldani. A nyitott autóban csak zárt bukósisakkal lehet felhajtani a pályára, azonban még a jelen lévő legnagyobb, XL-es méretű se ment rá a fejemre. Többen mondták már, és én is tisztában vagyok azzal, hogy nagy a fejem, és ez most hivatalos is lett. Mindezt csak ezért említem, mert előfordulhat: valaki jó messziről jön versenyautót vezetni a Hungaroringre, és a helyszínen derül ki, hogy nincs számára megfelelő méretű védőfelszerelés. Ezt nem árt előre tisztázni, nehogy az élményautózás kapujában maradjon hoppon a kedves ügyfél.

Árlista

Élményprogram
Formula BMW 1,5 óra (3 kör) 159 900 Ft

Önálló vezetés
Lotus Elise 4 kör 75 900 Ft
KTM X-Bow 2 kör 89 000 Ft
Lamborghini Gallardo 3 kör 149 900 Ft

Élményszerző autózás
Suzuki Swift 1.3 2 kör 17 900 Ft
Suzuki Swift 1.3 3 kör 25 500 Ft
Lotus Elise 2 kör 22 900 Ft
Lotus Elise 3 kör 32 600 Ft
Renault Mégane RS 2 kör 27 400 Ft
Renault Mégane RS 3 kör 39 100 Ft
BMW M3 E92 2 kör 40 800 Ft
BMW M3 E92 3 kör 61 000 Ft
Porsche 911 1,5 kör 63 600 Ft
Porsche 911 2 kör 86 500 Ft
KTM X-Bow 2 kör 69 000 Ft
Radical SR5 3 kör 89 900 Ft
Scuderia Ferrari F430 GT3 3 kör 149 900 Ft

 

A nagy felbontású képeket tartalmazó Galériát megtalálják az Autó-Motor Facebook oldalán.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hungaroring: versenypályából élményközpont

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
29 °C
19 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?