Hungaroring: versenypályából élményközpont

2013. április 11. (csütörtök) Lővei Gergely

Élményautózás az aszfaltcsíkon és teljesen felújított létesítmények – mozgalmas lesz a Hungaroring idei éve.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Tegnap tartották meg a Hungaroring szezonnyitó sajtótájékoztatóját, ahol Gyulai Zsolt elmondta, hogy a terveknek megfelelően halad a pálya felújítása, már állnak az új orvosi központ épületének falai, az elektromos hálózatot felújítják az egész pálya területén, és hamarosan elkészülnek magának az aszfaltcsíknak a felújítási terveivel is.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Utóbbival kapcsolatban konkrétumot még nem tudott mondani a Hungaroring Zrt vezetője, de az elhangzott, hogy valószínűleg megtartják a jelenlegi nyomvonalat, a bukótereket lebetonozzák, és persze új aszfaltot is kap majd a pálya; a döntés nagy mértékben Bernie Ecclestone-tól is függ, aki – ha minden jól megy – idén írja alá az F1 szerződés meghosszabbítását. A másik fontos újdonság a Hungaroringgel kapcsolatban, hogy egyszerű versenypályából élményközponttá fejlesztették a létesítményt. A vezetéstechnikai pálya mellett ott a megújult off-road központ – a 10 mesterséges akadály mellett 20 km-nyi természetes tereppályával -, és most mutatkozott be az élményautózás is.
 

Utóbbi lényege, hogy pár választott autótípust ki is lehet próbálni a Hungaroringen, a szórakozás nem olcsó, de ha valakinek például az az álma, hogy egy Lamborghinit vezethessen egy Formula-1-es pályán, annak például elérhető közelségbe került annak beteljesedése. Azonban nem árt, ha előre felkészül, és nem csak anyagilag. A sajtótájékoztató idején bármelyik autót kipróbálhattam volna utasként. Azért csak feltételes módról beszélhetek, mert rövid úton kiderült, a zárt autókba nem férek be.

 

Például a GT3-as Ferrari 458 Italia utasterébe még be tudom préselni magam a bukókeret szűk nyílásán keresztül, de a fejem fölött lévő Y alakú cső miatt arról már szó nem lehetett, hogy fel tudjam venni a bukósisakot. Maradtak tehát a nyitott autók, a Radical szemre is borzasztóan szűk, így inkább a rendszámot KTM X-Bow felé tereltek kedvesen a felelősök. Rövid taktikai felkészülés – ami fekete, abban kapaszkodhatsz – és a tépőzáras üléspárnák kitépése után elhelyezkedhettem a jobbegyben. Csak egy dolog zavart, hogy a kéziféket a bal lábam nekinyomta a középkonzol oldalának, de hát a Hungaroringen amúgy se kézifékkel fordítja el az ember az autót.

 

Gyorsan ki is pattantam, hiszen a műanyag ülés alján összegyűlt esővízben való ücsörgés nem a kedvenc időtöltésem, és elkezdtem lélekben felkészülni az autózásra. Aztán gyorsan be is fejeztem, hiszen a következő szűk keresztmetszetet már nem sikerült megoldani. A nyitott autóban csak zárt bukósisakkal lehet felhajtani a pályára, azonban még a jelen lévő legnagyobb, XL-es méretű se ment rá a fejemre. Többen mondták már, és én is tisztában vagyok azzal, hogy nagy a fejem, és ez most hivatalos is lett. Mindezt csak ezért említem, mert előfordulhat: valaki jó messziről jön versenyautót vezetni a Hungaroringre, és a helyszínen derül ki, hogy nincs számára megfelelő méretű védőfelszerelés. Ezt nem árt előre tisztázni, nehogy az élményautózás kapujában maradjon hoppon a kedves ügyfél.

Árlista

Élményprogram
Formula BMW 1,5 óra (3 kör) 159 900 Ft

Önálló vezetés
Lotus Elise 4 kör 75 900 Ft
KTM X-Bow 2 kör 89 000 Ft
Lamborghini Gallardo 3 kör 149 900 Ft

Élményszerző autózás
Suzuki Swift 1.3 2 kör 17 900 Ft
Suzuki Swift 1.3 3 kör 25 500 Ft
Lotus Elise 2 kör 22 900 Ft
Lotus Elise 3 kör 32 600 Ft
Renault Mégane RS 2 kör 27 400 Ft
Renault Mégane RS 3 kör 39 100 Ft
BMW M3 E92 2 kör 40 800 Ft
BMW M3 E92 3 kör 61 000 Ft
Porsche 911 1,5 kör 63 600 Ft
Porsche 911 2 kör 86 500 Ft
KTM X-Bow 2 kör 69 000 Ft
Radical SR5 3 kör 89 900 Ft
Scuderia Ferrari F430 GT3 3 kör 149 900 Ft

 

A nagy felbontású képeket tartalmazó Galériát megtalálják az Autó-Motor Facebook oldalán.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hungaroring: versenypályából élményközpont

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?