Hivatalos a BMW 1 M Coupé

2010. december 10. (péntek)
Nem is kellett olyan nagyon sokat várni az autót bemutató videót követően a hivatalos bejelentésre. Itt a BMW 1 M Coupé.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  Könnyen felismerhető az 1 M Coupé egyedi első lökhárítójáról Könnyen felismerhető az 1 M Coupé egyedi első lökhárítójáról
Az M GmbH jelenlegi legkisebb autója Detroitban mutatkozik be, az 1 M Coupé megjelenése már nem meglepetés, hiszen egy nappal ez előtt már nyilvánosságra hoztak róla egy videót, a műszaki tartalomról azonban egészen mostanáig csak spekulálhattunk – még ha ez a találgatás részben a BMW és az M GmbH dolgozói által elhangzott számokra alapult.
A cikk a hirdetés után folytatódik

Kezdjük rögtön a legfontosabbal, a háromliteres, két darab, kis méretű turbóval pumpált soros hathengeres teljesítménye 340 lóerő, amelyet 5900-as percenkénti fordulaton bocsát a vezető rendelkezésére, nyomatéka túltöltéssel 500 Nm. A sajtóanyag által alacsonynak titulált 1495 kg-os tömeggel számolva egy lóerőnek mindössze 4,4 kg-ot kell mozgatnia. Ez nem csak a dinamizmust javítja – a 100 km/h-s tempót 4,9 másodper alatt éri el az 1 M Coupé -, de a szabványos fogyasztást is sikerült tíz liter alá vinni, egészen 9,6 l/100 km az érték. Már ha ennél az autónál ez érdekel valakit.

  Még a régebbi, két külön turbós hathengerest használja az autó Még a régebbi, két külön turbós hathengerest használja az autó

A BMW 1  Coupé ugyanis a száguldásról szól, és annak sem az egyenes vonalú, egyenletes fajtájáról. Hátul a szélesebb nyomtáv törvényessé tétele miatt 55 mm-rel szélesítették ki a karosszériát, ennek, és az akár 100 százalékos zárásra képes, elektronikus vezérlésű M differenciálzárnak köszönhetően nagy kanyarsebességgel vagy épp keresztben lehet autózni.

  Ingermentes környezet - a vezető koncentráljon csak a vezetésre Ingermentes környezet - a vezető koncentráljon csak a vezetésre

Az utastérben egyenszürke környezet fogadja az embert; ha rendesen használja az autót, a sofőr ebből nem sokat fog észlelni, hiszen a vezetéssel lesz elfoglalva, az utasok ezzel párhuzamosan meg a rémüldözéssel. Jelzi, hogy jelen esetben a kényelem csak másodlagos szempont, hogy felárat kell fizetni a kétzónás klímáért, vagy épp a navigációs rendszerért. Utóbbi egyébként azt is jelenti, hogy az 1 M Coupé alapváltozata mentes az iDrive-tól. Az autót először a Detroiti Autószalonon mutatják meg a agyközönségnek, forgalmazása májusban indul.

  Elöl-hátul kiszélesítették a karosszériát Elöl-hátul kiszélesítették a karosszériát

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hivatalos a BMW 1 M Coupé

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?