Gondban a japán autógyárak Kínában

2012. szeptember 18. (kedd)

Az elmérgesedett határvita miatt problémákkal számolhatnak japán tulajdonban lévő kínai autógyárak.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Arra kérték meg a japán autógyártók a Kínában tartózkodó japán munkatársaikat, hogy lehetőség szerint maradjanak otthon, nehogy jelenlétükkel esetlegesen további erőszakot produkáljanak. Ezen felül a Honda két napra leállítja a termelést keddtől számíva, a Mazdánál négy napos a leállás, a Nissan hétfőn állt le két napra. A Toyota zavartalanul termel.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az ok az Ázsia két legnagyobb gazdasági erővel bíró országa közötti területi vita (kínai részről Diaoyu, japán oldalról Senkaku nevű lakatlan szigetek miatt), amely a hétvégén fellángolt, amikor a japán állam néhány szigetet megvásárolt korábbi (magán)tulajdonosától. Autókereskedéseket rongáltak meg a feldühödött kínaiak, az autókon japán (emblémával ellátott, de javarészt helyben gyártott) autókat borogattak. A helyzet csak fokozódik, mert kedden lesz Kína 1931-es Japán általi megszállásának évfordulója.

 

A Kínai Külügyminisztérium szerint a rendfenntartó erők mindent megtesznek a japán gazdasági érdekeltségek és állampolgárok védelme érdekében, a tüntetőket a törvények betartására szólítják fel. A képek és videók szerint ez nem mindig sikeres. Mivel Kína Japán legnagyobb külkereskedelmi partnere, az elhúzódó zavargások miatt még a szökőárnál is nagyobb mértékű gazdasági visszaesés lehet a vége a mostani erőszakhullámnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Gondban a japán autógyárak Kínában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Volkswagen Sportsvan 1.4 TSI DSG, Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI, Mercedes-Benz CLA 250, Skoda Octavia Combi 1.4 TSI, Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 DSG, BMW X5 xDrive40d, Honda NC750X DCT
  • Vezettük: Toyota Aygo
  • Tuning: O.CT Chrysler 300C SRT8
  • Extra: Torinói Nemzeti Autómúzeum

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
26 °C
18 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?