Várhatóan még az idén bemutatkozik a VW Taigun sorozatgyártású változata, az Up! technikáját hasznosító szabadidő-autó és a Tiguan között még mindig marad egy hatalmas rés a kínálatban, amelyet majd a T-Roc elnevezésű tanulmány által megelőlegezett autó tölthet majd be, amellyel a vetélytársak öszvérautói ellen indul majd harcba a Volkswagen.

A sajtóanyag szerint a Volkswagen márka új formavilágát láthatjuk a T-Roc karosszériáján és belső terében, amely nem teljesen új, hanem a jelenlegi – kissé talán steril megjelenés – továbbfejlesztése, és látványosabb részletekkel való kiegészítése. A hatalmas kerékjáratokat 19 colos, többrészes könnyűfém felnik és az azokra szerelt 245/45-ös abroncsok töltik meg, elöl-hátul LED-es lámpák világítanak, de a legkülönlegesebb részlet mindenképpen a kivehető műanyagtető.

Az MQB építőkészletre épülő háromajtós karosszériának a merevségét a karosszéria alsó része adja, ennek megfelelően a tető nem teherviselő elem, így nyugodtan helyettesíteni tudták azt a két darabból álló műanyag fedéllel; ezeket a csomagtérben lehet tárolni szükség esetén. A motortérben 2,0 literes, 184 LE/380 Nm teljesítményű TDI dolgozik, amihez már új, 7 fokozatú DSG váltó csatlakozik, és természetesen 4Motion összkerékhajtás is van. Az 1420 kg tömegű szabadidő-autó menetteljesítményeit nem közölték, de azt igen, hogy a szabványos mérési ciklus alapján 4,9 l/100 km az átlagfogyasztása. Nem tudjuk, mikor indulhat a T-Roc alapú Volkswagen sorozatgyártása, de 2015 vége előtt nem számíthatunk rá.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!