Egy ilen fontos autónál nincs helye a kísérletezésnek, a forma tipikusan audis lett Egy ilen fontos autónál nincs helye a kísérletezésnek, a forma tipikusan audis lett

Nincs meglepetés az Audi új nagyautójával kapcsolatban, az A6-os legújabb generációja pontosan úgy néz ki, ahogy arra számítottunk. Olyan, mint egy csöppet kicsinyített A8-as, vagy épp egy kicsit felfújt A4-es. De abból az irányból is megközelíthetjük a dolgot, hogy egy A7 Sportback kevésbé praktikus hátsó résszel. Egyszóval: Audi.

Könnyen el lehet vele vegyülni a tömegben mondjuk az ingolstadti gyár előtti parkolóban, egyébként a hatalmas méretű, lecsapott felső sarkokkal rendelkező hűtőrács és a fénykibocsátó diódákkal gazdagon megáldott fényszórók miatt könnyen felismerhető lesz az újdonság.

Szebb a belső tér, tizedmiliméter-nagyságúak az illesztések, ebben az összeállításban kifejezetten otthonos Szebb a belső tér, tizedmiliméter-nagyságúak az illesztések, ebben az összeállításban kifejezetten otthonos

A karosszéria hossza 4,92 méter, és az ingolstadti márka legújabb szokásának megfelelően acél/alumínium vegyes építésű, utóbbi aránya több, mint 20 százalék. Ezen kívül még az új váltóval is igyekeztek csökkenteni az alulkormányzottságot, a kuplung és a differenciálmű felcserélésével nagyjából tíz centivel ment előrébb az első tengely. A kétliteres dízelmotorral 1575 kg az autó tömege. Az alapáron adott halogén lámpákat felár ellenében bi-xenon egységre, vagy teljesen LED-es darabokra cserélik.

Az utastér legnagyobb újdonsága, hogy nem olyan szürke, ahogy azt utóbbi időkben megszokhattuk, sőt kifejezetten szemrevaló a megjelenése. A megszokott módon rengeteg pénzt lehet költeni a beltér egyedivé tételére, de meglepő, hogy a hátsó támla dönthetősége feláras extra – alapáron csak egy sízsákot kap az ember.

Többet fogyaszt mindhárom dízelnél a benzin-elektromos hibrid. Így Európában nincs sok értelme Többet fogyaszt mindhárom dízelnél a benzin-elektromos hibrid. Így Európában nincs sok értelme

A motorkínálat sztárja mindenképpen a kétliteres TDI, amely immár 177 lóerős teljesítménnyel is 4,9 l/100 km-es szabványos átlagot produkál. A háromliteres, V6-os TDI gyengébb, 204 lóerős változata multitronic váltóval 5,2-es átlagot hoz, a 245 lóerős is megelégszik 6,0 l/100 km-rel laboratóriumi körülmények között. Ezek hárman, így ahogy vannak, megkérdőjelezik a kétliteres TFSI és elektromotor kombinációjával létrehozott hibrid változat létjogosultságát Európában, hiszen az csak 6,2 l/100 km-es átlagot tud 245 lóerős teljesítmény mellett. Még két benzines van, a 2,8 literes V6-os szívómotor 204 lóerővel, és az immár 300 lóerős, háromliteres kompresszoros.

Ebben a formában kevésbé praktikus, mint az A7 Sportback, de várjuk meg a kombit Ebben a formában kevésbé praktikus, mint az A7 Sportback, de várjuk meg a kombit

Forgalmazása 2011 tavaszán indul, a hibrid modell és a CVT váltós dízel csak pár hónap késéssel jelenik meg a kínálatban, a még be sem mutatott Avant érkezése is leghamarabb a nyárra tehető. Aki nem bír addig várni, annak ott a jóval drágább A7-es – az is van olyan praktikus, mint a kombi, csak szebb.