Feltűnés helyett: új Audi A6

2010. december 1. (szerda)
Túlzás lenne szárnyaló fantáziával vádolni az Audi formatervezőit, de az A6-os túl fontos modell a kísérletezéshez. Íme egy biztos befutó.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  Egy ilen fontos autónál nincs helye a kísérletezésnek, a forma tipikusan audis lett Egy ilen fontos autónál nincs helye a kísérletezésnek, a forma tipikusan audis lett
Nincs meglepetés az Audi új nagyautójával kapcsolatban, az A6-os legújabb generációja pontosan úgy néz ki, ahogy arra számítottunk. Olyan, mint egy csöppet kicsinyített A8-as, vagy épp egy kicsit felfújt A4-es. De abból az irányból is megközelíthetjük a dolgot, hogy egy A7 Sportback kevésbé praktikus hátsó résszel. Egyszóval: Audi.
A cikk a hirdetés után folytatódik

Könnyen el lehet vele vegyülni a tömegben mondjuk az ingolstadti gyár előtti parkolóban, egyébként a hatalmas méretű, lecsapott felső sarkokkal rendelkező hűtőrács és a fénykibocsátó diódákkal gazdagon megáldott fényszórók miatt könnyen felismerhető lesz az újdonság.

  Szebb a belső tér, tizedmiliméter-nagyságúak az illesztések, ebben az összeállításban kifejezetten otthonos Szebb a belső tér, tizedmiliméter-nagyságúak az illesztések, ebben az összeállításban kifejezetten otthonos

A karosszéria hossza 4,92 méter, és az ingolstadti márka legújabb szokásának megfelelően acél/alumínium vegyes építésű, utóbbi aránya több, mint 20 százalék. Ezen kívül még az új váltóval is igyekeztek csökkenteni az alulkormányzottságot, a kuplung és a differenciálmű felcserélésével nagyjából tíz centivel ment előrébb az első tengely. A kétliteres dízelmotorral 1575 kg az autó tömege. Az alapáron adott halogén lámpákat felár ellenében bi-xenon egységre, vagy teljesen LED-es darabokra cserélik.

Az utastér legnagyobb újdonsága, hogy nem olyan szürke, ahogy azt utóbbi időkben megszokhattuk, sőt kifejezetten szemrevaló a megjelenése. A megszokott módon rengeteg pénzt lehet költeni a beltér egyedivé tételére, de meglepő, hogy a hátsó támla dönthetősége feláras extra – alapáron csak egy sízsákot kap az ember.

  Többet fogyaszt mindhárom dízelnél a benzin-elektromos hibrid. Így Európában nincs sok értelme Többet fogyaszt mindhárom dízelnél a benzin-elektromos hibrid. Így Európában nincs sok értelme

A motorkínálat sztárja mindenképpen a kétliteres TDI, amely immár 177 lóerős teljesítménnyel is 4,9 l/100 km-es szabványos átlagot produkál. A háromliteres, V6-os TDI gyengébb, 204 lóerős változata multitronic váltóval 5,2-es átlagot hoz, a 245 lóerős is megelégszik 6,0 l/100 km-rel laboratóriumi körülmények között. Ezek hárman, így ahogy vannak, megkérdőjelezik a kétliteres TFSI és elektromotor kombinációjával létrehozott hibrid változat létjogosultságát Európában, hiszen az csak 6,2 l/100 km-es átlagot tud 245 lóerős teljesítmény mellett. Még két benzines van, a 2,8 literes V6-os szívómotor 204 lóerővel, és az immár 300 lóerős, háromliteres kompresszoros.

  Ebben a formában kevésbé praktikus, mint az A7 Sportback, de várjuk meg a kombit Ebben a formában kevésbé praktikus, mint az A7 Sportback, de várjuk meg a kombit

Forgalmazása 2011 tavaszán indul, a hibrid modell és a CVT váltós dízel csak pár hónap késéssel jelenik meg a kínálatban, a még be sem mutatott Avant érkezése is leghamarabb a nyárra tehető. Aki nem bír addig várni, annak ott a jóval drágább A7-es – az is van olyan praktikus, mint a kombi, csak szebb.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Feltűnés helyett: új Audi A6

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zivatar
17 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?