A legmeglepőbb dolog az új Mercedes Vito-ban, hogy az mennyire eltér a vele közös alapra épülő V-osztálytól. Ebből ugyanis nem csak hátsó- illetve összkerékhajtású kivitel van, de készül belőle elsőkerékhajtású változat is, amelynél a Renault 1,6 literes dízele kerül keresztben beépítésre 88 vagy 114 lóerős teljesítménnyel, OM622 néven, 6 fokozatú kézi váltóval párosítva – a biturbó feltöltést kivéve lényegében az új Trafic/Vivaro hajtásláncát is megkapja a Mercedes közepes méretű haszonjárműve is.

A hosszában beépített, 2,1 literes Mercedes dízel három teljesítménnyel – 136, 163 és 190 LE – választható, az első kettőnél hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó jár alapáron, és feláras a legerősebbnél szériafelszerelésnek számító, 7 fokozatú automatikus váltó. A szabványos fogyasztások akár 20 százalékkal csökkentek az elődhöz képest.

Van még két érdemi eltérés a V-osztálytól, úgymint a fényezetlen, fekete lökhárítók, és a sokkal egyszerűbb kialakítású, de mindenfelé tárolási lehetőségekkel rendelkező műszerfal. Háromféle kialakítással, dobozos, két üléssorral rendelkező Mixto és Tourer elnevezésű személyszállító változatban készül a Vito. A háromféle karosszériahossz minden esetben 17 centivel nagyobb az elődnél, a két tengelytávolság változatlan, a magasság 191 centi, amivel mélygarázs-kompatibilisnek számít az újdonság.

Németországban már a vételárakat is elárulták, a 109CDI nettó 17 990 eurós, azaz 5,5 millió Ft-os indulóárral rendelkezik. A dobozos változat érdekessége, hogy az első ülések alatti tér a raktér felől érhető el, nincs felhajtható fedél vagy egyéb határoló. Az ősz elején indul a legújabb Mercedes Vito forgalmazása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!