Noha az Audi és a Mercedes is Magyarországon gyártja kompakt lépcsős hátú modelljeit – Győrben készül az A3 Sedan, Kecskeméten a CLA négyajtós kupé -, azokat kezdettől fogva elsődlegesen az Egyesült Államok meghódítására szánták. Mindkét cégnek bejött a számítása, alig győzik a megrendelések teljesítését.

Természetes tehát, hogy a harmadik német prémiumgyártó, a BMW nem adhatja fel harc nélkül ezt a népszerű és jövedelmező kategóriát, igaz, a müncheniek közel egy generáció késéssel mutatják be vonatkozó autójukat. A következő generációs, már elsőkerékhajtású 1-es sorozat alapján készül el a lépcsős hátú kompakt BMW, amelynek nemrég indult a közúti tesztelése, és az első fényképek már meg is jelentek az erősen álcázott prototípusról a BMWBlog oldalon. Annyi látszik, hogy valahol félúton a nagyon lapos és dinamikus Mercedes és a kissé kimért, hagyományosabb Audi között helyezkedik el a forma. Kérdés, hogy az USA vásárlói hogyan fogadnak majd egy olyan BMW-t, ami elöl hajt és csak háromhengeres motorja van? Lehet, hogy Európában ez nem érdekli a megcélzott vásárlókat, de hát az USA-ban igazi kultusza van a BMW-knek olyannyira, hogy a világ többi részén csak dupla kuplungos váltóval kínált M5/M6 arrafelé hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval is elérhető, mert kiharcolták a vásárlók.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!