Még 1983-ban kezdte meg a működését a Suzuki közreműködésével a Maruti autógyár Új-Delhi elővárosában, idő közben a Gurgaoni üzemet teljes körbenőtte a metropolisz, az autógyárnak folyamatos vitái vannak a helyi lakosok érdekvédelmi szervezeteivel.

Mivel a helyzet a jövőben csak rosszabb lesz, a Suzuki inkább az előre menekülés útját választotta, és visszafejleszti a 298 hektáros területen működő üzemet. Az utóbbi időben évi egymillió autós kapacitást első körben évi félmillióra autóra visszaveszik, középtávon csak motor- és alkatrész-gyárként számolnak a telephellyel. Azért döntöttek így, mert a szomszédviszály mellett hamarosan teljesen fel kellene újítani a lassan harminc éves üzemet (1983 decemberében indult meg a sorozatgyártás), és nem lenne kifizetődő egy ilyen hatalmas beruházás egy olyan telephelyen, aminek nincs jövője.

A gyártáskapacitás nem vész el, hiszen a modern gépsorokat átszállítják Gujaratba, ahol hamarosan megindul zöldmezős beruházás keretében az új Maruti autógyár felépítése, a régi gyártósorok meg egészen addig mennek majd, amíg csak bírják. Rögtön egy 494 hektáros területet vásárolt a Suzuki, és opciója van még további 600 hektárra, azaz egy jó darabig nem kell a szomszédoktól tartania. Az új üzem évi kétmillió személyautó legyártására lesz képes, és ezt a jövőben még fejleszteni is lehet majd. Mivel Gujaratban kikötő is van, az Indiában gyártott autók exportálása is kisebb költséggel lesz végrehajtható. Az új Maruti 800-as sorozatgyártása a másik vidéki gyárban, a manesariban indul majd meg. Esztergom nincs veszélyben, hiszen a rohamosan növekvő indiai autópiacon azért is esett vissza a Maruti részesedése, mert a teljes kapacitáson termelő gyárak ellenére se tudott elég autót gyártani, most ezt a lemaradást pótolják be.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!