Európában hibrid, az USA-ban elektromos hajtás teszi zölddé a Honda Jazz-t

2010. november 19. (péntek)
Két év múlva kezdi el az elektromos meghajtású Honda Fit EV forgalmazását a Honda, de csak az Egyesült Államokban és Japánban.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  Kineveti a benzinmotoros autókat a Fit EV, 2012-ben indul a forgalmazása Kineveti a benzinmotoros autókat a Fit EV, 2012-ben indul a forgalmazása
Amíg Európában benzin-elektromos hibrid hajtással csökkenti a Jazz kisautó fogyasztását a Honda, addig az Egyesült Államokban kihagyják ezt a köztes lépcsőt, és rögtön az elektromos meghajtású változattal lépnek színre. A 2012-es modellévben kezdik el a Fit EV sorozatgyártását, igaz ez még nem világmegváltó autó lesz, csak kísérleti jelleggel készítenek pár darabot az autóból.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az ok prózai: a pénz. Mivel nem akarnak kompromisszumokat kötni a mérnökök, a kis helyigényű és nagy energiasűrűségű, de jelenleg még a legdrágább akkumulátor technológiát, a lítium-ion telepet választották. A hajtómotor jól bevált egység, az FCX Clarity tüzelőanyag-cellás autók hajtására is ezt használják. Az autó végsebessége 144 km/h, egy töltéssel legfeljebb 160 km távolságra juthat, de az amerikai EPA kormányzati ügynökség korrekciós számítása szerint csak 112 km-re jut el az autó.

  Nincs semmi meglepetés az utastérben Nincs semmi meglepetés az utastérben

 

Ennek elérésében segít, hogy a CR-Z-ből ismert módon háromféle üzemmódja van a Fit EV-nek, a különösen takarékos és normál állás mellett Sport-ot is választhat a sofőr. Ilyenkor huszonöt százalékkal csökken ugyan a hatótáv, de az autó úgy megy, mintha egy kétliteres benzinmotor hajtaná. Az USA-ban használatos 120 V-os hálózatról 12, az európai 240 V-os rendszernél 6 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet, és készülnek egy gyorstöltővel is, amivel szinte pillanatok alatt érdemi mennyiségű energiát lehet a lítium-ion telepbe táplálni.

  Hatalmas érdeklődés övezte a Jazz elektromos változatát a Los Angeles-i bemutatón Hatalmas érdeklődés övezte a Jazz elektromos változatát a Los Angeles-i bemutatón

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Európában hibrid, az USA-ban elektromos hajtás teszi zölddé a Honda Jazz-t

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?