Európában hibrid, az USA-ban elektromos hajtás teszi zölddé a Honda Jazz-t

2010. november 19. (péntek)
Két év múlva kezdi el az elektromos meghajtású Honda Fit EV forgalmazását a Honda, de csak az Egyesült Államokban és Japánban.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Kineveti a benzinmotoros autókat a Fit EV, 2012-ben indul a forgalmazása Kineveti a benzinmotoros autókat a Fit EV, 2012-ben indul a forgalmazása
Amíg Európában benzin-elektromos hibrid hajtással csökkenti a Jazz kisautó fogyasztását a Honda, addig az Egyesült Államokban kihagyják ezt a köztes lépcsőt, és rögtön az elektromos meghajtású változattal lépnek színre. A 2012-es modellévben kezdik el a Fit EV sorozatgyártását, igaz ez még nem világmegváltó autó lesz, csak kísérleti jelleggel készítenek pár darabot az autóból.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az ok prózai: a pénz. Mivel nem akarnak kompromisszumokat kötni a mérnökök, a kis helyigényű és nagy energiasűrűségű, de jelenleg még a legdrágább akkumulátor technológiát, a lítium-ion telepet választották. A hajtómotor jól bevált egység, az FCX Clarity tüzelőanyag-cellás autók hajtására is ezt használják. Az autó végsebessége 144 km/h, egy töltéssel legfeljebb 160 km távolságra juthat, de az amerikai EPA kormányzati ügynökség korrekciós számítása szerint csak 112 km-re jut el az autó.

  Nincs semmi meglepetés az utastérben Nincs semmi meglepetés az utastérben

 

Ennek elérésében segít, hogy a CR-Z-ből ismert módon háromféle üzemmódja van a Fit EV-nek, a különösen takarékos és normál állás mellett Sport-ot is választhat a sofőr. Ilyenkor huszonöt százalékkal csökken ugyan a hatótáv, de az autó úgy megy, mintha egy kétliteres benzinmotor hajtaná. Az USA-ban használatos 120 V-os hálózatról 12, az európai 240 V-os rendszernél 6 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet, és készülnek egy gyorstöltővel is, amivel szinte pillanatok alatt érdemi mennyiségű energiát lehet a lítium-ion telepbe táplálni.

  Hatalmas érdeklődés övezte a Jazz elektromos változatát a Los Angeles-i bemutatón Hatalmas érdeklődés övezte a Jazz elektromos változatát a Los Angeles-i bemutatón

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Európában hibrid, az USA-ban elektromos hajtás teszi zölddé a Honda Jazz-t

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zápor
33 °C
18 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?