Motorkerékpárok és quadok után most az autók világát is meghódítja a Polaris, legalábbis a háromkerekű Slingshot modelljükkel a használt sportkocsikra vágyakozó embereket próbálják elcsábítani, hiszen a 20, illetve 24 ezer dolláros vételár (4,6 és 5,5 millió Ft) nagyon jó ajánlatnak számít.

Műszakilag meglehetősen konzervatív járműről beszélünk, acél csőváz adja az alapot, a karosszéria üvegszálas műanyag, a motor a GM 2,4 literes, 173 LE/225 Nm teljesítményű szívó négyhengerese, amihez ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik, ezt követően pedig egy szíj segítségével jut el a hajtóerő az egyedüli hátsó kerékre. Noha alig van autó, a tömeg 755 kg az alapmodellnél, a drágább SL már 770 kg felett jár – a háromkerekű Morgan ennél két mázsával könnyebb.

A vezetési élmény így is párját ritkítja majd, hiszen közel ül az ember az aszfalthoz (szabad magasság 12,7 centi), nincs se ajtó, se tető, szélvédő is csak a csúcsmodellhez jár. Az időjárás elleni védelemről a feláras felszerelések listáján található férfi- illetve női teljes ruházat és bukósisak gondoskodik. A hárompontos övekkel szerelt ülések miatt az egyéni védőfelszerelés használata szabadon választott lehetőség, törvény nem kötelez rá.

A Polaris még nem árulta el, milyen gyors a Slingshot, de azt igen, hogy alapáron blokkolásgátló és elektronikus menetstabilizáló is van a fedélzeten. Kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztette a Kenda nevű abroncsgyártó a gumikat, szerencsére azok szabványos méretűek, bár az elöl 225/45R18-as, hátul 255/35R20-as gumi pótlása nem lehet olcsó mulatság.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!