Hosszas vajúdás után belátta a Swedish Automotive cég, hogy nincs értelme tovább húzni-halasztani a dolgot, így nem fellebbeztek a csődvédelem megszüntetése ellen, így a tulajdonukban lévő Saab autógyár csődbe ment.

A GM egyértelműen kijelentette, hogy semmi olyan megoldásra nem adja áldását, amely során a Saab technológiája kínai kézbe kerülhet, márpedig a Victor Muller és befektetőtársai által előterjesztett összes javaslat kisebb-nagyobb mértékű kínai tulajdonba kerülést jelentett volna. Ennek megfelelően a Saab Automobile, a Saab Automobile Tools és a Saab Powertrain cégek is csődben vannak, ezzel pont került az immár kilenc hónapja húzódó csődvédelmi eljárásnak. A Saab repülőgépgyár 1947-ben alapította az autógyártó részlegét, ahol 1949-ben indult a sorozatgyártás. A General Motors – amely december 15-én szűnt meg – 1989-ben vásárolta meg az autógyár részvényeinek felét, miután azt leválasztották a repülőgépgyárról. A GM 2000-ben vásárolta meg teljes egészében a Saab márkát, amelyet 2009-ben hirdetett meg értékesítésre. Miután a Koenigsegg-gel való üzlet meghiúsult, 2010 januárjában a Spyker mögött álló befektetők vásárolták meg a Saabot az Európai Befektetési Bank segítségével, de 2011 áprilisában elfogyott a pénz, és a beszállítók a ki nem fizetett számlák miatt leállították az alkatrész-szállítást. Jövőre megindul a cég végelszámolása, értékesítik a még meglévő vagyonelemeket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!