Bepereli a Suzuki a Volkswagent

2012. július 6. (péntek)
A Suzuki Motor Corp. Hamarosan megindítja azt a pert, ami rékényszeríti a Volkswagent a válásra.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A Suzuki már annyira befejezettnek tekinti a Volkswagennel való együttműködést, hogy már arra a perre is felkészültek, amivel visszaszerzik a megállapodás szerint 2,1 milliárd dollárért a Volkswagen tulajdonába kerül 19,9 százalékos részvénycsomagot.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Volkswagen a maga részéről hallani sem akar az együttműködés felmondásáról, hiszen annak célja az indiai piachoz való hozzájutás, ahol a Maruti révén a Suzuki még mindig meghatározó erő. A Suzuki üzletfejlesztésért felelős alelnöke, Harayama Yasuhito a következőket nyilatkozta a cég Hamamatsuban megtartott éves közgyűlésén: - Már véget ért a VW-val kötött megállapodás, így a VW-nek nincs joga a részvényeket megtartani. A brit választottbíróságnál megtettük a megfelelő lépéseket a tulajdonrész visszaszerzésére. Bízunk abban, hogy hamarosan jó hírekről számolhatunk be - tette hozzá a japán vezető. A tervek szerint 2013 tavaszán le is zajlik az eljárás, a londoni ICC International Court of Arbitration fogja tárgyalni az ügyet, zárt kapuk mögött. Olyan tények és számok is elhangzanak majd a per során, amelyeket mindkét fél üzleti titoknak minősít, különös tekintettel a jövőbeli autókra. A Suzuki szerint a németek nem adtak nekik hozzáférést a legújabb technológiájukhoz, a Volkswagen meg azt mondja, a japánok azzal sértettek szerződést, hogy a Fiattal kötöttek motorszállítási megállapodást (1,6-os dízel a következő SX4-es számára). Az biztos, hogy a japánok nem sokat bánkódtak a dolgon, hiszen a hírek szerint már meg is indult a közeledés a Fiathoz, amelynek szintén az indiai piacra fáj a foga, és ezért hajlandó volt felmondani sokéves, de nem túl eredményes együttműködését a Tata Motors-szal is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Bepereli a Suzuki a Volkswagent

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Volkswagen e-up!, Mini Cooper S, Opel Meriva 1.6 CDTI, BMW 428i xDrive Gran Coupé aut., Kawasaki Z1000
  • Bemutató: Volvo XC90
  • Extra: Talbot-Matra Murena
  • Vezettük: Porsche Panamera S E-Hybrid
  • Tuning: Alfa Romeo 145

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
23 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?