Bepereli a Suzuki a Volkswagent

2012. július 6. (péntek)
A Suzuki Motor Corp. Hamarosan megindítja azt a pert, ami rékényszeríti a Volkswagent a válásra.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Suzuki már annyira befejezettnek tekinti a Volkswagennel való együttműködést, hogy már arra a perre is felkészültek, amivel visszaszerzik a megállapodás szerint 2,1 milliárd dollárért a Volkswagen tulajdonába kerül 19,9 százalékos részvénycsomagot.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Volkswagen a maga részéről hallani sem akar az együttműködés felmondásáról, hiszen annak célja az indiai piachoz való hozzájutás, ahol a Maruti révén a Suzuki még mindig meghatározó erő. A Suzuki üzletfejlesztésért felelős alelnöke, Harayama Yasuhito a következőket nyilatkozta a cég Hamamatsuban megtartott éves közgyűlésén: - Már véget ért a VW-val kötött megállapodás, így a VW-nek nincs joga a részvényeket megtartani. A brit választottbíróságnál megtettük a megfelelő lépéseket a tulajdonrész visszaszerzésére. Bízunk abban, hogy hamarosan jó hírekről számolhatunk be - tette hozzá a japán vezető. A tervek szerint 2013 tavaszán le is zajlik az eljárás, a londoni ICC International Court of Arbitration fogja tárgyalni az ügyet, zárt kapuk mögött. Olyan tények és számok is elhangzanak majd a per során, amelyeket mindkét fél üzleti titoknak minősít, különös tekintettel a jövőbeli autókra. A Suzuki szerint a németek nem adtak nekik hozzáférést a legújabb technológiájukhoz, a Volkswagen meg azt mondja, a japánok azzal sértettek szerződést, hogy a Fiattal kötöttek motorszállítási megállapodást (1,6-os dízel a következő SX4-es számára). Az biztos, hogy a japánok nem sokat bánkódtak a dolgon, hiszen a hírek szerint már meg is indult a közeledés a Fiathoz, amelynek szintén az indiai piacra fáj a foga, és ezért hajlandó volt felmondani sokéves, de nem túl eredményes együttműködését a Tata Motors-szal is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Bepereli a Suzuki a Volkswagent

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?