Beálltak az újautóval a garázsba, majd nem használták. 33 évig...

2012. június 21. (csütörtök)

Szerette a tulajdonos, ezért ha használni nem is tudta, mindennap nézte autóját, és nem hagyta, hogy azt eladják.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, amikor a tulajdonos 1979-ben megvásárolta autóját, még minden rendben volt, de alighogy hazahajtott a Holden HZ Kingswood szedánnal adelaidei otthonába, hirtelen súlyosan megbetegedett. Szerette az autót, és ha használni nem is tudta, azért minden nap legalább egyszer ránézett a garázsban. Halála után gyermekei meg nem nyúltak az autóhoz.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Most az eredeti tulajdonos családjának egy barátja szabadította ki az autót több évtizedes álmából, ami meglepően könnyen ment. Nem eresztettek le a kerekek, nem rohadtak be a fékek, a kerékcsapágyak is jók még. Mindez csoda, hiszen ennyi egy helyben állás után ezek törvényszerűen megtörténnek. Normális esetben, de hát itt nem erről van szó.

Harminchárom évvel ezelőtt hazahajtottak a gépkocsival, majd 1985-ben előszedték, és egy márkakereskedésben kicserélték a generátorát, és ennyi. Új kora óta 998 kilométert és 200 métert tettek meg a Kingswood-dal, átlagolva ez évente 30 km-es futásteljesítmény! A 4,1 literes, gyárilag 161 lóerős V8-as még be sincs járatva, az utastér makulátlan állapotú, csak épp poros, a motortérben ott van minden matrica, ahová azt gyárilag felragasztották, az egyszerű, festett belsős csomagtartóban nincs egy karcolás sem. A kor miatt még elképesztőbb ez az autó, mint a 20 éves múzeumi Opel Astra.

Most épp egy műhelyben készítik fel az autót újbóli forgalomba helyezésre az 1979-es Holden HZ Kingswoodot, ezen felül nem tudni, mi a terv vele. Használni fogják, vagy netán megőrzik ezt az egyedülállóan alacsony futásteljesítményű autót az utókornak? Az biztos, hogy még átlagos használat mellett is még hosszú éveken át szűzies marad majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Beálltak az újautóval a garázsba, majd nem használták. 33 évig...

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?