Utolsó mohikánként a nagy méretű egyterű – piactól függően Carnival vagy Sedona névre hallgat – viselte még magán a Peter Schreyer előtti korszak vonalvezetését, de a New Yorki Autószalonon debütál az új generáció, amellyel orvosolják ezt. A dinamizmus egyébként csak a megjelenésnél volt fontos szempont (rövidebb túlnyúlások, laposabb szögben álló szélvédő, akár 19 colos felnik), egyébként a jobb használhatóság volt a vezérfonal.

Az utastérben például mindhárom üléssorban nagyobb lett a lábtér, legelöl vállban se szorít annyira, mint korábban. A második sor üléseit fölhajtva lehet előretolni, a 60/40 arányban osztott harmadik sor a padlóba hajtható; 7- vagy 8 üléses belső tér között a különbség a második sor, ahol két lábtartós fotelt vagy egy háromszemélyes padot találunk. A családi használatra gondolva az üléskárpitok antibakteriális hatásúak, és könnyen takaríthatóak.

A legújabb kommunikációs fejegység is ott van a fedélzeten, amelynek új szolgáltatásai is vannak. Például figyelmezteti a tulajdonost, ha az előre beállított területet elhagyja a jármű, illetve jelentést is tud készíteni arról, milyen stílusban használták a kocsit (gáz- és fékkezelés) – az autójukat csemetéiknek kölcsönadó szülők biztosan üdvözlik majd ezeket. Az internetről közvetlenül is le lehet tölteni alkalmazásokat az UVO-ra.

Kategóriájának legcsendesebb utasterét ígéri a Kia nagy méretű egyterűjének, ennek érdekében például dupla ajtógumikat használnak, merevebbé tették a karosszériát, jobban elszigetelik a motorteret és a kerékjáratokat. Az új Sedona motorterében 3,3 literes, 276 lóerős V6-ost találunk hatfokozatú, automatikus váltóval; az európai Carnival esetén várhatóan 2,0 és 2,2 literes turbódízelek alkotják majd a választékot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!