Aszfaltozás – miközben a forgalom halad

2012. július 30. (hétfő)

Reptében, bocsánat, forgalom közben képes újraaszfaltozni az utat a svéd szerkezet. Kár, hogy csak ötlet.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Nem valószínű, hogy valaha is megvalósul, de a svéd Umeâ Institute of Design végzős hallgatója, bizonyos Gosha Galitsky ötlete forradalmasíthatná az útjavítást. A Red Carpet nevű szerkezet lényege, hogy miközben az leteríti az új kopóréteget, az autók egyszerűen áthajthatnak rajta, azaz csak némi forgalomlassítást jelent, nem kell miatta lezárni az utakat.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A szerkezet felépítése olyan, hogy elöl ledarálja a régi kopóréteget, amelyet középen kiegészít új kötőanyaggal és szükség szerint kaviccsal, majd lefekteti azt saját maga alá. Egészen pontosan a gumi lánctalpak mögé.

 

Nagyon lassan halad az úton a szerkezet, így a mire a leterített új réteg kiér a hátsó rámpa mögül, már károsodás nélkül ráhajthatnak a személyautók. Ez az egyedüli hátulütője a Red Carpetnek, azaz a rámpa csak 2 méter széles, kisteherautók, de némely szabadidő-autónak is meggyűlik vele a baja. Pozitív azonban, hogy az összes normál autóval rendelkező ember úgy érezheti majd magát, mint Michael Knight, aki minden egyes részben legalább egyszer felhajtott a mozgó kamion rámpájára.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Aszfaltozás – miközben a forgalom halad

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Ernőcske 2012. július 30. 11:13

    Az ötlet nem újkeletű, egy, a 80-as évek első felében megjelent technikával foglalkozott újságban (a lap nevére már sajnos nem emlékszem) terveztek olyan vasúti szerelvényt, ahol elvileg a mozdony és a hozzá kapcsolt vagonok a tetejükön hordoztak volna olyan sínszerelvénynt, hogy egyvágányú sínpályán a szemben jövő ellenvonat a szóban forgó szerelvény tetején tudott volna áthaladni. Szerencsére ez nem valósult meg, de visszatérve az autókhoz, olyan, hogy valaki felugrat egy másik mozgó járműre, csak a Knight Rider című holliwood-i sorozatban fordult elő, lehet, hogy néhány nagyon profi sofőr ezt meg tudná tenni, de ne felejtsük el, hogy a vezetők nagy része erre képtelen lenne. Ilyenkor jönne a sok baleset, és a forgalmi dugó. Kell ez?

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Aszfaltozás – miközben a forgalom halad


    Az ötlet nem újkeletű, egy, a 80-as évek első felében megjelent technikával foglalkozott újságban (a lap nevére már sajnos nem emlékszem) terveztek olyan vasúti szerelvényt, ahol elvileg a mozdony és a hozzá kapcsolt vagonok a tetejükön hordoztak volna olyan sínszerelvénynt, hogy egyvágányú sínpályán a szemben jövő ellenvonat a szóban forgó szerelvény tetején tudott volna áthaladni. Szerencsére ez nem valósult meg, de visszatérve az autókhoz, olyan, hogy valaki felugrat egy másik mozgó járműre, csak a Knight Rider című holliwood-i sorozatban fordult elő, lehet, hogy néhány nagyon profi sofőr ezt meg tudná tenni, de ne felejtsük el, hogy a vezetők nagy része erre képtelen lenne. Ilyenkor jönne a sok baleset, és a forgalmi dugó. Kell ez?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?