Harminc évvel ezelőtt mutatkozott be a Peugeot 205 GTi, amelynek szellemiségét és nevét hozták vissza az aktuális 208-as forró ferdehátú változatánál. Ez pedig kiváló alkalom az ünneplésre, amelyet egybekötöttek az elengedhetetlen modellaktualizálással is.

Utóbbi indoka, hogy jövőre már kötelező lesz az Euro 6-os norma, és ennek teljesítésért az 1,6 literes turbómotort módosították. A teljesítménye 8-cal, 208 lóerőre emelkedett, a maximális nyomaték immár 300 Nm, ami 25 Nm-rel múlja felül a korábbit. A 30th emellé megkapja az RCZ R Torsen önzáró differenciálműjét.

Elöl 22, hátul 16 mm-rel kiszélesítik a nyomtávot, és 10 mm-rel lejjebb engedik a karosszériát, hogy a 18 colos felnik elférjenek, kerékjárat-szélesítéseket kap az autó. No meg emlékezetes fekete-piros színt, amelynek hatását úgy fokozzák, hogy az orr króm-dekorációját javarészt mattfeketére cserélik. Nemcsak egyenes vonalban gyors (0-100 km/h 6,5 s) a jubileumi Peugeot 208 GTi, de a kanyarokban se kell szégyenkeznie. Az érdeklődők novembertől vásárolhatják meg az autót, amelyet nem sokkal korábban a Párizsi Autószalonon is megtekinthetnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!