Kezdettől fogva az volt a célja az AMG mérnökeinek, hogy az A45 AMG-ben használt 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor az Audi RS3 teljesítményét tudja. Annyit már most elárultak, hogy 335 lóerőt és több mint 450 Nm-es nyomatékot tud az erőforrás. Az M270-es motorhoz képest az M270 Evo teljesen új hengerfejet, szívósort, kipufogót és turbót kap, lényegében a blokkon kívül nincs más közös alkatrész.

A szériagyártású autóba valaha szerelt legerősebb négyhengeres Mercedes motorhoz 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó és összkerékhajtás is csatlakozik. A sportos vezethetőség érdekében úgy hangolják az elektronikusan vezérelt központi differenciálzárat, hogy Sport üzemmódban több nyomatékot küld a hátsó tengelyre, mint alapból. A motorleállítónak és egyéb fogyasztáscsökkentő megoldásoknak köszönhetően a legtakarékosabb kompakt forró ferdehátúnak ígérik a Mercedes A45 AMG-t, amely a 100 km/órás tempót állítólag 5,1 másodperc alatt éri el. Utóbbi adat az összes többivel együtt jelenleg még csak spekuláció, a Párizsi Autószalonon tudunk majd meg pontos értékeket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!