1088 lóerős szuperautó déli szomszédunkból

2011. szeptember 14. (szerda)

Egy béna versenyautó, húsz haver és egy elhatározás: elektromos szuperautót épített Horvátországban a Rimac Automobili.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az egész azzal kezdődött, hogy a Rimac Automobili alapítója saját versenyautóját elektromos hajtásúvá építette át. Azonban a nagyszériás alkatrészek használata nem vezetett valami nagy eredményre, az autó tömege nagyon megnőtt, megbízhatatlan lett és lassú, azaz versenyképtelen. Ez nem hagyta nyugodni a fiatalembert, és néhány ismerőssel közösen elhatározták, hogy építenek egy rendes, elektromos szuperautót.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A folyamat eredménye a Frankfurtban bemutatott Rimac Concept One névre hallgató alkotás, ami meglepően összeszedett autó ahhoz képest, hogy egy 20 fős baráti társaság dobta össze Zágráb közelében. A forma állja a versenyt a vetélytársakkal, ráadásul egy kis nemzeti kötődést is vittek bele: az oldalfalon nyakkendőt formáz a karbon betét. Aminek egyébként gyakorlati haszna is van, egy apró légbeömlőn kívül még itt található (mindkét oldalon) az elektromos töltő csatlakozás.

 

A kilincset hiába tetszenek keresni, a horvát szuperautó már túllépett az ilyen kőkorszaki megoldásokon. Az ajtó mögötti kis ablakhoz tartva a kezet felpattan az ajtó – a kijutásra még mindig mechanikus kilincs szolgál. Ahogy azt korábban említettük, az egész projekt ötletét az adta, hogy Mate Rimac nem volt elégedett a kereskedelmi forgalomban kapható elektromotorokkal és akkumulátorokkal. A saját készítésű rendszerek adják az autó lényegét.

 

Mind a négy kerékhez jutott egy-egy 272 lóerő teljesítményű elektromotor, tehát a rendszerteljesítmény 1088 lóerő, a maximális nyomaték 3800 Nm. Ráadásul az autó vezérlőegysége minden egyes motor működésébe másodpercenként 1000-szer tud beavatkozni – egészen elképesztő kanyarodást ígérnek a fejlesztők, hiszen aktívan tudja vezérelni a „differenciálzárat” a rendszer fordulás közben. A saját fejlesztésű akkumulátor ideális körülmények között – nem tapossuk púposra a padlólemezt a gázpedál alatt – 600 km-es hatótávolságot eredményez, azaz egész használhatónak ígérkezik a gépezet. Kérdés, mikor lesz belőle sorozatgyártású autó?

 

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
1088 lóerős szuperautó déli szomszédunkból

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zivatar
17 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?